Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel yazımın tarihçesi ve IMRAD yazım formatı
|
K1. Bölüm 1 ve 2
|
2
|
Makale yazımının organizasyonu
|
K2. Bölüm 2 ve 3
|
3
|
Başlık; yazar ve adreslerinin sıralnması
|
K1. Bölüm 4 ve 5
|
4
|
Kısa özet (Abstract)
|
K1. Bölüm 6
|
5
|
Giriş
|
K1. Bölüm 7
|
6
|
Materyal ve Yöntemler
|
K1. Bölüm 8
|
7
|
Bulguların verilmesi
|
K1. Bölüm 9
|
8
|
Tartışma, Sonuç ve Öneriler
|
K1. Bölüm10
|
9
|
Citing references and sorting the references
|
K1. Blüm 12
|
10
|
Bilimsel yazımda akıcılık, netlik ve tutarlılık
|
K3. Bölüm 2 ve 3
|
11
|
Griş cümlelerinin önemi, paragrafların yazımı ve metin içerisine yerleştirilmesi
|
K3. Bölüm 5 ve 7
|
12
|
Kapsam ve tutarlılık
|
K3. Bölüm 8
|
13
|
Sunum için uygun derginin belirlenmesi, editör ile yazışmalar ve düzeltmelerin organize edilmesi
|
K1. Bölüm 17 ve 18
|
14
|
Örnek bir makalenin analiz edilmesi
|
"Hydraulic properties of caracteristic horizons depending on relief position and structure in a hummocky glacial soil landscape by Rieckh et al. (2012). adlı makale
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sabit Erşahin
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Sedat Keleş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Seval Sünal Kavaklıgil
|
Kaynaklar
|
1. Day, R.A. (1994). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK 2000.
2. Alley, M. (1996). The Craft of Scientific Writing. Third Edition. Springer Science+Businesses Media. Inc. New York.
3. Williams, J.M. (1995). Style. Toward Clarity and Grace. The University of Chicago Press. London.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Seyidoğlu, H. (1995). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı.Güzem yayınları, No:10. İstanbul.
2. William B.G., & Robert, W.B. (1993). The Elements of Technical Writing. Prentice Hall Macmillan Company. New York.
|
Dersin Amacı
|
Makale yazım, sunuş ve editoriyal sürecin anlatılması. Bilimsel yazımda üslup ve organizasyonun anlatılması. Makalenin organizasyonu ve editörle iletişimin sağlanması
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel makalenin organizasyonu. Başlık, kısa özet, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler kısımlarının yazımı. Yazar adlarının sırasının belirlenmesi. Makalenin sunulması ve editörle yazışmalar. Hakemlere cevabi yazıların hazırlanması. Yazımda kullanılması gerekli dil, anlatım ve üslup.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
3
|