Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Populasyon biyolojisine giriş
|
K2; Bölüm 1, sayfa 11
|
2
|
Popülasyon genetiği
|
K2; Bölüm 1,sayfa 3-5, 8, 9,10
|
3
|
Popülasyon genetiğinde genetik markörler-1
|
K2; Bölüm 2
|
4
|
Mikrosatellitler ve Tek nükleotid polimorfizmi (SNP)
|
K2; Bölüm 2, sayfa 21-29
|
5
|
Genetik çeşitliliğin tahmini
|
K2; Bölüm 3
|
6
|
Genotiplendirme ve kullanılan yazılımlar
|
K2; Bölüm 3, sayfa 45
|
7
|
Genotipik çeşitlilik, yaygın indisler, hesaplama araçları
|
K2; Bölüm 3; sayfa 48
|
8
|
Yazılım uygulaması
|
K1; GenAllex uygulamaları
|
9
|
Popülasyon yapısı ve göç
|
K2; Bölüm 6
|
10
|
Popülasyon yapısının belirlenmesinde kullanılan kümeleme metotları ve yaygın yazılımlar
|
K2; Bölüm 6, sayfa 134-140
|
11
|
Yazılım uygulaması
|
K1; STRUCTURE uygulamaları
|
12
|
Rekombinasyon ve rastgele eşleşme, haploid popülasyonlarda hesaplama yaklaşımları
|
K2; Bölüm 7 sayfa 147, 169-,175,176
|
13
|
Yazılım uygulaması ve değerlendirme
|
K1
|
14
|
Önemli orman patojenlerinin global ve lokal popülasyonları
|
YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Funda OSKAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Oskay F. (2020). Microsatellite analysis of Diplodia sapinea. Lab notes, Estonian University of Life Sciences, Tartu
K2: Milgroom, M. G., and Peever, T. (2015). Population biology of plant pathogens. American Phytopathological Society Press, St. Paul, MN.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1:Adamson, K., Mullett, M. S., Solheim, H., Barnes, I., Müller, M. M., Hantula, J., & Davydenko, K. (2018). Looking for relationships between the populations of Dothistroma septosporum in northern Europe and Asia. Fungal Genetics and Biology, 110, 15-25.
YK2: Laas, M., Adamson, K., & Drenkhan, R. (2019). A look into the genetic diversity of Lecanosticta acicola in northern Europe. Fungal Biology, 123(10), 773-782.
|
Dersin Amacı
|
Orman patojenlerinin genetik çeşitliliğinin ve yapısının belirlenmesinde kullanılan moleküler yaklaşımların öğretilmesi, kullanım amaçları ve orman hastalıkları araştırmalarında sağladığı avantajların tanıtılması, belirli yazılımların uygulamalı olarak kullanımının öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Populasyon biyolojisi, Popülasyon genetiğinde genetik markörler, GenAllex, STRUCTURE gibi yazılımların kullanımı, Önemli orman patojenlerinin global ve lokal popülasyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|