ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Topraküstü ve Toprakaltı Etkileşimler ORM649 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Topraküstü ve toprakaltı alt sistemlerini tanımlar
    2-Bu iki altsistem arasındaki bağlantıları yorumlar
    3-Toprak üstü birincil üretimi ve besin ağını ve bunların toprakaltına olan etkilerini analiz eder.
    4-Toprakaltı besin ağı, kök bölgesi dinamikleri, toprak biyoçeşitliliğini ve bunların topraküstü sisteme olan etkilerini yorumlar.
    5-Toprakaltı veya topraküstü sistemindeki değişiklikleri belirlemek için analiz tekniklerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Topraküstü ve toprakaltı altsistemler K1 Bölüm 1
    2 Topraküstü ve toprakaltı besin ağları ve aralarındaki ilişkiler K1 Bölüm 2
    3 Toprak içerisindeki biyotik etkileşimler K2 bölüm 2
    4 Bitki Türlerinin, toprak canlıları ve süreçleri üzerindeki etkileri K1 Bölüm 3
    5 Bitki komünitelerinin, toprak komünitelerine etkileri K1 Bölüm 5
    6 Topraküstü Besin ağı etkileşimlerinin Toprakaltına etkileri 1 Kn1 Bölüm 4
    7 Topraküstü Besin ağı etkileşimlerinin Toprakaltına etkileri 2 K1 Bölüm 4
    8 Toprak biyoçeşitliliği K1 Bölüm 5
    9 Döngünün tamamlanması K1 Bölüm 5
    10 Topraküstü Tüketicilerin Ekosistem Seviyesinde Önemi K2 Bölüm 4
    11 Biyolojik Çeşitliliğin Düzenlenmesi ve İşlevi K1 Bölüm 6
    12 Toprakaltı ve Topraküstü etkileşimler sonucunda tür kayıpları K2 Bölüm 5
    13 Toprakaltı ve Topraküstü etkileşimler sonucunda yeni türler K2 Bölüm 4
    14 Toprakaltı ve Topraküstü Bağlamında Küresel Değişim K1 Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Meriç Çakır
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Meriç Çakır

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bardgett, R. D., & D. A. Wardle. (2010). Aboveground-belowground linkages: biotic interactions, ecosystem processes, and global change. Oxford University Press Oxford. K2. Wardle, D. A. (2002). Communities and ecosystems: linking the aboveground and belowground components. Princeton University Press, Princeton.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin ana amacı topraküstü ve toprakaltı altsistemler arasındaki ilişkiler hakkında bilgilerin verilmesidir.
    Dersin İçeriği Topraküstünde ve toprakaltı ekosistemlerde gerçekleşen biyolojik ve kimyasal süreçlerin karşılıklı etkileşimlerinin açıklanması ve belirlenmesidir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 5
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 4
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 3
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 4
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 3
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster