ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tez Çalışması ORM900 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 24
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir araştırma için gerekli etik kuralları uygular.
    2-Bilimsel bir problemi uygun bilimsel yöntemleri kullanarak çözer.
    3-Elde ettiği verileri analiz eder
    4-Bilimsel verileri ve sonuçları yazılı ve sözlü olarak sunar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 100889712
    Toplam İş Yükü(Saat)   726
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     24,2 ---- (24)
    Dersin AKTS Kredisi   24
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel araştırmanın genel ilkeleri K1
    2 Tez konusunun belirlenmesi, güncellenmesi K2, YK1
    3 Literatür taraması K2, YK1
    4 Araştırmanın planlanması, planlamanın güncellenmesi K2, YK1
    5 Araştırma materya ve metodlarının belirlenmesi güncellenmesi
    6 Tez ile ilgili aşamaların gözden geçirilmesi
    7 Araştımanın yapılması
    8 Araştımanın yapılması
    9 Araştımanın yapılması
    10 Araştırmadan elde edilen bulguların düzenlenmesi/gözden geçirilmesi
    11 Araştırmadan elde edilen bulguların düzenlenmesi
    12 Veri analizleri ile ilgili çalışmalar
    13 Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışılması ile ilgili çalışmalar
    14 Tez yazımı ve sunumu ile ilgili çalışmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri Öner
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Emre Ünal

    3-)Profesör Dr. Muhammed Nuri Öner

    4-)10036 10036 10036

    5-)Profesör Dr. Ceyhun Göl

    6-)Doçent Dr. Yalçın Kondur

    7-)Doçent Dr. Semih Kuter

    8-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Oskay

    9-)Profesör Dr. İlker Ercanlı

    10-)Profesör Dr. Sedat Keleş

    11-)Doçent Dr. Ender Buğday

    12-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül

    13-)Doktor Öğretim Üyesi Figen Çakır

    14-)Doktor Öğretim Üyesi Gamze Tuttu

    15-)Doktor Öğretim Üyesi Semih Ediş

    16-)Doçent Dr. Üstüner Birben

    17-)Doçent Dr. Meriç Çakır

    18-)Profesör Dr. Alkan Günlü

    19-)Doçent Dr. Muammer Şenyurt

    20-)Doktor Öğretim Üyesi Seval Sünal Kavaklıgil

    21-)Doçent Dr. Serhat Ursavaş

    22-)Doktor Öğretim Üyesi Sinan Bulut

    23-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Erkan Buğday

    Ders Yardımcıları Tüm Öğretim üyeleri (Öğrenciden sorumlu danışman öğretim üyesi)
    Kaynaklar K1. Kıncal, R. Y. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri. 7. Baskı Ankara: Nobel Yayın Dağıtım K2. Tez konusu ile ilgili kitaplar
    Yardımcı Kitap YK1. Tez konusu ile ilgili makaleler ve diğer dökümanlar
    Dersin Amacı Öğrencileri bir tez konusuna yönlendirmek ve danışmanlık yapmak
    Dersin İçeriği Tez konusu ve benzer konularla ilgili araştırmalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 2
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 3
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli 5
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster