Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormancılıkta deneme deseni kavramı ve çeşitleri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Deneysel desenleri Temel Varsayımları
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Ormancılık araştırmalarında problemin Tanımlanması, Faktör ve Faktör Düzeylerinin Seçimi, Bağımlı ve bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi,
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Varyans homojenliği ve bir istatistik paket programı ile test edilmesi
|
K2 Bölüm 3
|
5
|
Tesadüfi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-I
|
K3 Bölüm 2
|
6
|
Tesadüfi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-II
|
K2 Bölüm 4
|
7
|
Tekerrürlü bloklar deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-I
|
K3 Bölüm 3
|
8
|
Tekerrürlü bloklar deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-II
|
K1 Bölüm 4
|
9
|
Faktöriyel deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-I
|
K3 Bölüm 5
|
10
|
Faktöriyel deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-II
|
K3 Bölüm 5
|
11
|
Latin karesi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-I
|
K2 Bölüm 6
|
12
|
Latin karesi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-II
|
K3 Bölüm 6
|
13
|
İç-İçe sınıflanmış deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-
|
K1 Bölüm 6
|
14
|
İç-İçe sınıflanmış deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi-II
|
K1 Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlker ERCANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
K1. Toutenburg,H.,1995, Experimental Design and Model Choice,Physica-Verlag, Germany
K2. Montgomery,D.C.,1976, Design and Analysis of Experiments, Wiley,New York
K3. Ercan, E., Bek, Y., Şahin, M. 2000. SPSS?te Çözümleri ile İstatistik Yöntemleri II, Kahramanmaraş Sütçüimam Üniversitesi Rektörlüğü, Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi, Yayın No:10.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Searle,S.R.,G, Casella and C.E., McCullock, 2002; Varience Components, Wiley, New York
YK2. Jones,B. and M.G, Kenward,1989, Design Analysis of Crossover Trials, Chepman and Hall, London
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta özellikle de doğaya açık araştırmalarda sıklıkla kullanılan çeşitli deneme desenleri hakkında bilgi verilmesi, verilerin elde edilmesi, Tesadüfi, Tekerrürlü bloklar, Faktöriyel, Latin Karesi ve İç-İçe sınıflanmış deneme desenleri gibi çeşitli deneme desenlerinin bir istatistik paket programı ile analiz edilmesinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Ormancılıkta deneme deseni kavramı ve çeşitleri, Deneysel desenleri Temel Varsayımları, Ormancılık araştırmalarında problemin Tanımlanması, Faktör ve Faktör Düzeylerinin Seçimi, Bağımlı ve bağımsız Değişkenlerin Belirlenmesi, Varyans homojenliği ve bir istatistik paket programı ile test edilmesi, Tesadüfi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi, Tekerrürlü bloklar deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi, Faktöriyel deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi, Latin karesi deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi, İç-İçe sınıflanmış deneme desenleri ve bir istatistik program ile analizlerin gerçekleştirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
5
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|