ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Makale Yazım ve Yayımlama Tekniği ORM647 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel makalenin bileşenleri (Öz, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler) arasındaki ilgi ve bütünlüğü anlar
    2-Sonuçların sunulması ve tartışılmasında bütünlük, akıcılık tutarlılık ve netliği açıklar
    3- Makale yazımında açık, yalın, akıcı ve net bir dil ve üslup uygular
    4-Derginin editörü ile iletişim sürecini başarılı bir şekilde yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel yazımın tarihçesi ve IMRAD yazım formatı K1. Bölüm 1 ve 2
    2 Makale yazımının organizasyonu K2. Bölüm 2 ve 3
    3 Başlık; yazar ve adreslerinin sıralnması K1. Bölüm 4 ve 5
    4 Kısa özet (Abstract) K1. Bölüm 6
    5 Giriş K1. Bölüm 7
    6 Materyal ve Yöntemler K1. Bölüm 8
    7 Bulguların verilmesi K1. Bölüm 9
    8 Tartışma, Sonuç ve Öneriler K1. Bölüm10
    9 Referanslara atıf yapmak ve referans gösterimi K1. Blüm 12
    10 Bilimsel yazımda akıcılık, netlik ve tutarlılık K3. Bölüm 2 ve 3
    11 Griş cümlelerinin önemi, paragrafların yazımı ve metin içerisine yerleştirilmesi K3. Bölüm 5 ve 7
    12 Kapsam ve tutarlılık K3. Bölüm 8
    13 Sunum için uygun derginin belirlenmesi, editör ile yazışmalar ve düzeltmelerin organize edilmesi K1. Bölüm 17 ve 18
    14 Örnek bir makalenin analiz edilmesi Örnek makale
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Sedat Keleş

    Ders Yardımcıları Tüm öğretim üyeleri
    Kaynaklar K1. Day, R.A. (1994). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK 2000. K2. Alley, M. (1996). The Craft of Scientific Writing. Third Edition. Springer Science+Businesses Media. Inc. New York. K3. Williams, J.M. (1995). Style. Toward Clarity and Grace. The University of Chicago Press. London. K4. Seyidoğlu, H. (1995). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı.Güzem yayınları, No:10. İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. William B.G., & Robert, W.B. (1993). The Elements of Technical Writing. Prentice Hall Macmillan Company. New York.
    Dersin Amacı Makale yazım, sunuş ve editoriyal sürecin anlatılması. Bilimsel yazımda üslup ve organizasyonun anlatılması. Makalenin organizasyonu ve editörle iletişimin sağlanması
    Dersin İçeriği Bilimsel makalenin organizasyonu. Başlık, kısa özet, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler kısımlarının yazımı. Yazar adlarının sırasının belirlenmesi. Makalenin sunulması ve editörle yazışmalar. Hakemlere cevabi yazıların hazırlanması. Yazımda kullanılması gerekli dil, anlatım ve üslup.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli 5
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli 5
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster