Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Metabolizmanın Temel İlkeleri
|
K2: Bölüm 3
|
2
|
Sindirim ve Bağırsak Emilimi
|
K2: Bölüm 3
|
3
|
Glikoliz, pentoz fosfat yolunun kontrolü
|
K2: Bölüm 4
|
4
|
TCA devri ve eletron transport sistemlerinin kontrolü
|
K1: Bölüm 14
|
5
|
Tüm metabolizmada karbohidratların kontrolü
|
K1: Bölüm 15
|
6
|
Lipitlerin sindirimi, emilimi ve taşınmasının kontrolü
|
K1: Bölüm 16
|
7
|
Lipitlerin metabolizmasının kontrolü
|
K1: Bölüm 17
|
8
|
Protein metabolizmasının kontrolü
|
K1: Bölüm 18
|
9
|
Üre döngüsü
|
K1: Bölüm 19
|
10
|
Nükleotid metabolizmasının kontrolü
|
K1: Bölüm 20
|
11
|
Hormonal kontrol I
|
K1: Bölüm 21
|
12
|
Hormonal kontrol II
|
K1: Bölüm 22
|
13
|
Organ ve Dokularda metabolik kontrol
|
K1: Bölüm 25
|
14
|
Metabolik prosesler arası düzenlenme
|
K1: Bölüm 26
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Şevki Adem
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Şevki ADEM
|
Kaynaklar
|
K1. Keith N. Frayn, (2010). Metabolic regulation: A human perspective, Publisher: Wiley,New York
K2. Nelson, DL. Cox, MM. (2004), Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth Edition, W.H. Freeman and Company, 1124, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Canlı sistemlerdeki metabolik yollar, birbiriyle ilişkileri ve kontrol mekanizmalarının kavranmasını amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında, karbonhidratlar, lipitler, amino asitler ve nükleik asitlerin, yıkım ve sentez reaksiyonlarının nasıl kontrol edildiği anlatılacaktır. Hormonal kontrol mekanizmaları ve dokular arası kontrol mekanizmalarının nasıl çalıştığı, ders kapsamında işlenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
2
|
2
|
Alanı ile ilişkili modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
4
|
4
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır.
|
3
|
5
|
Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
|
4
|
6
|
En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
|
-
|
7
|
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
-
|
8
|
Alanı ileilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
-
|