ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoanorganik Kimya KİM608 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Anorganik elementlerin yaşamsal sistemlerdeki önemini tanımlar.
    2-Minerallerin canlılar için önemini açıklar.
    3-Metal iyonlarının biyomoleküllere bağlanması ve fonksiyonlarını açıklar.
    4-Kemoterapi, görüntüleme ve diğer benzer uygulamaları açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2032060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Anorganik Elementlerin Biyolojik Fonksiyonları K1-BÖLÜM 2
    2 Metal İyonlar için Biyolojik Ligandlar K4-BÖLÜM 3
    3 Fotosentezde Yer Alan Metaller K4-BÖLÜM 5
    4 Hemoproteinler Yoluyla Katalizler K4-BÖLÜM 3
    5 Demir İçeren Biyolojik Moleküller K1-BÖLÜM 5
    6 Nikel İçeren Enzimler K1-BÖLÜM 5
    7 Bakır İçeren Proteinler K1-BÖLÜM 5
    8 Geçiş Metallerinin Biyolojik Fonksiyonları K3-BÖLÜM 5
    9 Çinko ve Enzimatik Kataliz K1-BÖLÜM 5
    10 Biyomimik Kimya K4-BÖLÜM 5
    11 Biyomineraller K1-BÖLÜM 6
    12 Toksik Metallerin Biyoinorganik Kimyası K1-BÖLÜM 6
    13 Kemoterapi, Görüntüleme Uygulamaları K1-BÖLÜM 7
    14 Temel Olmayan Elementlerin Diğer Uygulamaları K2-BÖLÜM 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Saliha ALYAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Kaim, W., & Schwederski, B.(1994).Bioinorganic Chemistry: Inorganic Elements in the Chemistry of Life. (1 st ed.). John Wiley&Sons, West Sussex, United Kingdom. K2. Shriver, D.F., P. W. Atkins, P. W. çevirenler: Özkar, S., Çetinkaya, B., Gül, A., Gök, Y. (1999). Anorganik Kimya. (Üçüncü baskı) Bilim yayıncılık, Ankara. K3. Miessler, G.L., Tarr, D.A.; çevirenler: N. Karacan, N., Gürkan, P. (2002). İnorganik Kimya. Palme Yayıncılık, Ankara. K4. Fenton, D. E. (1997). Biocoordination Chemistry. Oxford Universitesi yayınları, Oxford.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Biyokimyada ve biyolojik sistemlerde anorganik biyomoleküller ve fonksiyonları hakkında gerekli temel bilgileri sağlamak.
    Dersin İçeriği Biyoanorganik Kimyaya Genel Bakış; Biyoanorganik Kimya ile İlişkili Koordinasyon Kimyasının Temel İlkeleri; Biyoanorganik Kimyada Biyolojik Moleküller (Ligantlar); Fotosentezde Yer Alan Metaller; Hemoproteinler ve Kataliz; Demir İçeren Biyolojik Moleküller; Metalloenzimler; Metalloproteinler; Çinko ve Enzimatik Kataliz; Biyosensörler; Biyomineraller; Metal İçeren İlaçlar; Toksik Metallerin Biyoanorganik Kimyası; Kemoterapi ve Görüntülemede Anorganik Bileşiklerin Rolü.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar. 4
    2 Alanı ile ilişkili modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır. 4
    3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır. 5
    4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü - görsel olarak detaylı ve sistemli biçimde aktarır. -
    5 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular. 3
    6 En az bir yabancı dilde ileri seviyede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. -
    7 Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. -
    8 Alanı ileilgili bilgiye erişebilmek için ileri kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. -
    9 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. -
    10 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. -
    11 Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster