Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çalışılacak konuyu belirlemek
|
K1, YK1
|
2
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak-I
|
K1, YK1
|
3
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak-II
|
K1, YK1
|
4
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-I
|
K1, YK1
|
5
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-II
|
K1, YK1
|
6
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-III
|
K1, YK1
|
7
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-IV
|
K1, YK1
|
8
|
Yapılan gelişmelerin izlenmesi
|
K1, YK1
|
9
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak-I
|
K1, YK1
|
10
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak-II
|
K1, YK1
|
11
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-I
|
K1, YK1
|
12
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-II
|
K1, YK1
|
13
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-III
|
K1, YK1
|
14
|
Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitlesi önünde sunulması
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
1- Prof. Dr. Mehmet ERDEM
2- Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
3- Doç. Dr. Barış ŞİMŞEK
4- Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
5- Doç. Dr. Nesibe DİLMAÇ
6- Doç. Dr. Zehra ÖZBAŞ
7- Dr. Öğr. Üyesi M. Bora AKIN
8- Dr. Öğr. Üyesi Zehra G. YALÇIN
9- Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
10- Dr. Öğr. Üyesi Haluk KORUCU
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ahmet Yartaşı 2-)Doçent Dr. Ömer Faruk Dilmaç 3-)Doçent Dr. Nesibe Dilmaç 4-)Doktor Öğretim Üyesi Muhammed Bora Akın 5-)Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın 6-)Profesör Dr. Barış Şimşek 7-)Doçent Dr. Zehra Özbaş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Seçilen konuyla ilgili kitaplar
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Seçilen konuyla ilgili makaleler
|
Dersin Amacı
|
Seçilen bir konuda kaynak araştırması yaparak derlenen bilgileri analiz edip yorumlayabilmesi, tartışabilmesi ve hazırlanan raporu bilimsel kurallar çerçevesinde sunabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Seminer için uygun konunun seçimi, seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak, seçilen konuyla ilgili kayak taramak, okumak ve problemin çözümüne yönelik araştırma yöntemlerini ve sonuçlarını ortaya koymak, gelişmelerin izlenmesi, çözüm önerilerinin ortaya konulması, raporlama ve rapor sunumu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Alanında, üst düzeyde bilimsel araştırma yaparak en son gelişmelere genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
-
|
3
|
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma
|
3
|
4
|
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapma
|
3
|
5
|
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama ve uygulama; bu süreci yöneterek sonuçlandırma
|
3
|
6
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme
|
-
|
7
|
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma
|
-
|
8
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma
|
4
|
9
|
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma
|
4
|
10
|
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma
|
5
|