ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nükleer Modeller I FİZ605 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atomik çekirdeklerin nükleer modellemesini yapar.
    2-Çift nükleona sahip çekirdeklerin özelliklerini belirler.
    3-Şekil faz geçişlerini açıklar.
    4-Faz geçişi sergileyen çekirdekleri ve özelliklerini inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları
    2 Bozon cebiri ve alt cebirler
    3 Dinamik simetriler
    4 Elektromanyetik geçişler ve momentler
    5 Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları
    6 Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları
    7 Geometri, Koherent durumlar
    8 Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri
    9 Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti
    10 IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları
    11 Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri
    12 Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar
    13 Dinamik simetriler
    14 Elektromanyetik geçişler ve momentler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlyas İNCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar [1] Interacting Boson Models of Nuclear Structure, D. Bonatsos, 1988, Oxford. [2] The Interacting Boson Model, F. Iachello and A. Arima, 1987, Cambridge.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nükleer yapıyı analiz etmede kullanılan modeller hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği IBM-1, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları,Bozon cebiri ve alt cebirler,Dinamik simetriler Elektromanyetik geçişler ve momentler,Bağlanma enerjileri, İki-nükleon transfer reaksiyonları Geçiş sınıfları, Geçiş yoğunluklukları,Geometri, Koherent durumlar,Şekil-faz geçişleri ve deneysel örnekleri Bozon yoğunlaşmaları, Eylemsizlik momenti,IBM-2, Operatörler, Temel durumlar, Geçiş yoğunlukları Çiftlenmiş sistemler için Bozon cebirleri,Çiftlenmiş sistemler için temel durumlar,Dinamik simetriler Elektromanyetik geçişler ve momentler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak 5
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak 4
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek 5
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek 5
    5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek 4
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek 4
    7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak 3
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek -
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek 3
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek 3
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster