Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Nuclear Models, W. Greiner, J. A. Maruhn, 1996, New York.
Nuclear Structure from a simple perspective, R.F.Casten, 1990, Oxford.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nükleer yapıyı analiz etmede kullanılan modeller hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Simetriler: Öteleme,Simetriler: Dönme,İzospin ve parite,İkinci kuantizasyonun genel formalizmi,Operatörlerin temsilleri,Nükleer fizikte grup teori,Elektromanyetik momentler ve geçişler
Radyasyonun ve maddenin çiftlenimi,Kollektif model: Nükleer madde,Nükleer yüzey deformasyonları
Yüzey titreşimleri,Dönen çekirdek,Dönme-titreşim modeli,Dev rezonanslar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
5
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
4
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
-
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
5
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
4
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
4
|
7
|
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
5
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
4
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
-
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
-
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
-
|