Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Transfer reaksiyonları, Transferin yarı-klasik teorisi
|
|
2
|
Pertürbasyon açılımı
|
|
3
|
Form faktörler ve Üstüste binme
|
|
4
|
Tek-parçacık form faktörleri
|
|
5
|
Transfer olasılığı
|
|
6
|
Transferden dolayı soğurma
|
|
7
|
Transfer tesir kesiti
|
|
8
|
Tesir kesitlerinin klasik limiti
|
|
9
|
İki-nükleon transfer reaksiyonları
|
|
10
|
Polarizasyon etkileri
|
|
11
|
Çift transferin Mikroskobik anlatımı
|
|
12
|
Tesir kesitlerinin değişimi
|
|
13
|
Çiftlenmenin Makroskobik anlatımı
|
|
14
|
Çift transferin Makroskobik anlatımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Heavy-ion Reactions, vol. I, R. A. Broglia and A. Winther, 1991, USA.
2- Nuclear Heavy-ion Reactions, P. E. Hodgson, 1978, Clarendon Press, USA.
3- Mechanism of heavy-ion reactions and the production of superheavy nuclei, J. R. Nix and A. J. Sierk, 1975, California
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nükleer fizikte çalışılan Ağır-iyon reaksiyonları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Transfer reaksiyonları, Transferin yarı-klasik teorisi,Pertürbasyon açılımı,Form faktörler ve Üstüste binme
Tek-parçacık form faktörleri,Transfer olasılığı,Transferden dolayı soğurma,Transfer tesir kesiti,Tesir kesitlerinin klasik limiti,İki-nükleon transfer reaksiyonları,Polarizasyon etkileri,Çift transferin Mikroskobik anlatımı,Tesir kesitlerinin değişimi,Çiftlenmenin Makroskobik anlatımı,Çift transferin Makroskobik anlatımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
5
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
4
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
5
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
5
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
3
|
7
|
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
5
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
-
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
1
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
-
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
4
|