Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
A Simplified Introduction to LATEX, H. J. Greenberg, 2006, Denver.
Practical LATEX, G. Gratzer, 2014, Springer.
First steps in LATEX, G. Gratzer, 1999, Boston.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel doküman hazırlamalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Latex`in temelleri, Bileşenleri ve kurulumu,Doküman Yapısı: Sınıflar, Başlık sayfası, Bölümler ve Numaralandırma,Biçimlendirme Komutları,Tablo oluşturma,Matematiksel formüller,Teorem, Önerme, Alfabe,Sayfa düzeni,Yeni komut yazma,Grafik ortamı,PSTricks paketi,Kaynak yazımı ve atıf yapma
Beamer paketleri ile sunum hazırlama,Bazı önemli Latex paketleri ve kullanımı,Latex paketi kullanarak yayın hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
3
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
-
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
-
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
-
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
4
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
-
|
7
|
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
5
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
4
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
4
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
5
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
5
|