ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Numune Hazırlama, Ölçüm Teknikleri ve Karakterizasyonu FİZ609 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kimyasal malzemeleri tanır ve özelliklerini inceler.
    2-Numune hazırlama tekniklerini kavrar.
    3-Çözücülerin özelliklerini tanır.
    4-Spektroskopik analiz yapar.
    5-Numuneyi kristallendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)4312
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1513030
    Proje0000
    Laboratuar 1510330
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Numune hazırlamak için literatür araştırması, kullanılacak malzemeleri ve çözücüleri tanıma
    2 Sentez yöntemlerinin araştırılması
    3 Numune hazırlama
    4 Numunelerin kristalizasyonunda kullanılacak çözücülerin özelliklerini tanıma
    5 Uygun tek kristallerin elde edilmesi: Yavaş buharlaşma yöntemi
    6 Uygun tek kristallerin elde edilmesi: Sıvı-sıvı difüzyonu
    7 Uygun tek kristallerin elde edilmesi: Yavaş soğutma yöntemi
    8 Uygun tek kristallerin elde edilmesi: Buhar difüzyonu
    9 Elde edilen tek kristalin karakterizasyonu: Erime noktası tayini, Spektroskopik Analiz (IR, UV-Vis)
    10 Elde edilen tek kristalin karakterizasyonu: Spektroskopik Analiz (NMR), iletkenlik ölçümü, manyetik duyarlılık ölçümü
    11 Elde edilen toz numunelerin karakterizasyonu: Erime noktası tayini, Spektroskopik Analiz (IR, UV-Vis, NMR), iletkenlik ölçümü, manyetik duyarlılık ölçümü
    12 Elde edilen tek kristalin X-ışınları kırınımı cihazı ile datalarının toplanması
    13 Spektroskopik analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
    14 X-ışını kırınımı sonuçlarının değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Çiğdem YÜKSEKTEPE ATAOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Organik kimya "yaşamın kalbi" Yılmaz YILDIRIR, 2014. 2) Elements of X-Ray Crystallography Leonid V. Azarof, McGraw Hill, 1968 3) Laboratory Experiments in X-Ray Crystallography Leonid V. Azarof, Raymond J. Donahue, McGraw Hill, 1969
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kimyasal malzemeyi tanımak, işe yararlılığını araştırmak, elde etmek için yöntem geliştirmek, kristallendirmeye bırakmak ve çeşitli analiz yöntemleri ile karakterize etmek.
    Dersin İçeriği Malzeme tanıma ve malzemelerin özellikleri Uygun malzeme için literatür taraması Numune hazırlama teknikleri Çözücülerin özelliklerini anlayabilme Spektroskopik analiz yapabilme Spektroskopik analiz sonucu yorumlama Numuneyi kristallendirme yöntemleri X-ışını kırınımı analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak 4
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak 2
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek 5
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek -
    5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek 3
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek -
    7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak 2
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek 1
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek -
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek 1
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster