ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dielektrik Fiziği I FİZ610 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dielektrik maddeleri ayırt eder
    2-Metal-Yarıiletken eklemlerdeki dielektrik maddenin etkisini kavrar
    3-Dielektrik sabitinin ölçüm tekniklerini kavrar.
    4-Dielektrik sabitinin frekansa ve sıcaklığa bağlılığı konusunu kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dielektrik Fiziğine Giriş
    2 Laplace Denklemi - Katıların Bant Teorisi - Kutuplanma ve Statik Dielektrik Sabiti
    3 Kutuplanma Mekanizmaları
    4 Kendiliğinden Kutuplanma - Uzay Yükü Kutuplanması - Sıçrama ve Arayüzey Kutuplanması
    5 Dielektrik Materyallerin Sınıflandırılması
    6 İç Alanlar
    7 Onsager Denklemi - Kirkwood Denklemi - Fröhlich Denklemi
    8 Dielektrik Durulma Teorisi
    9 Dielektrik Duygukluk - Durulma Zamanlarının Dağılım Fonksiyonu - Kramers-Kronig Denklemleri
    10 Dielektrik Özellikler
    11 DC İletkenliğin Etkileri - AC Elektriksel İletkenlik - Dielektrik Modulus
    12 Dielektrik Sabiti Ölçüm Teknikleri
    13 Dielektrik Sabitinin Frekans Bağımlılığı
    14 Dielektrik Sabitinin Sıcaklık Bağımlığı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sebahaddin ALPTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar A. Jhonsher, Dielectric Relaxation of Solids, Chelsea Dielectric Press, London, 1996. - A. Chelkowski, Dielectric Physics, Elsevier Scientific Publishing Company, Tokyo, 1980. - H.Froehlich, Theory of dielectric:Dielectric Constant and Dielectric Loss Clarendon Printed; 2nd edition, 1989.
    Yardımcı Kitap Dielectrics in Electric Fields, Marcel Dekker Inc., New York, 2003. - K.C. Kao, Dielectric Phenomena in Solids, Elsevier Academic Press, San Diego, 2004.
    Dersin Amacı Maddelerin dielektrik özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırabilmek
    Dersin İçeriği Dielektrik Fiziğine Giriş Laplace Denklemi - Katıların Bant Teorisi - Kutuplanma ve Statik Dielektrik Sabiti Kutuplanma Mekanizmaları 1, Kutuplanma Mekanizmaları 2, Dilektrik Materyallerin Sınıflandırılması, İç Alanlar, Onsager Denklemi - Kirkwood Denklemi - Fröhlich Denklemi ,Dilektrik Durulma Teorisi Dielektrik Duygukluk - Durulma Zamanlarının Dağılım Fonksiyonu - Kramers-Kronig Denklemleri,Dielektrik Özellikleri, Dielektrik Ölçüm Teknikleri, Dielektrik Sabitinin Frekans Bağımlılığı, Dielektrik Sabitinin Sıcaklık Bağımlılığı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak 4
    2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak 1
    3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek 4
    4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek 1
    5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek 3
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek -
    7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak -
    8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek 2
    9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek -
    10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek 1
    11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster