Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları-I
|
|
2
|
Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları-II
|
|
3
|
Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları-I
|
|
4
|
Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları-II
|
|
5
|
Ising model
|
|
6
|
Ortalama alan yaklaşım metodu
|
|
7
|
Kümesel değişim metodu
|
|
8
|
Transfer matris metodu-I
|
|
9
|
Transfer matris metodu-II
|
|
10
|
Bethe Kafesi üzerinde tam tekrarlama bağıntıları metodu-I
|
|
11
|
Bethe Kafesi üzerinde tam tekrarlama bağıntıları metodu-II
|
|
12
|
Renormalizasyon grup teori
|
|
13
|
Etkin alan teorisi-I
|
|
14
|
Etkin alan teorisi-II
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
M. Kardar, Statistical Physics of Particles, Cambridge University Press, 2007. Landau and Lifshitz, Statistical Physics, Pergamon Press, New York, 1982. K. Huang, Statistical Physics, ohn Wiley & Sons, New York, 1987.
|
Yardımcı Kitap
|
D. Chandler Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press, 1987. R. Kubo, Statistical Mechanics, North-Holland Publ. Comp., 1981. R.K.Pathria and P. Beale Statistical Mechanics, Butterworth-heinemann, 1996.
|
Dersin Amacı
|
Çeşitli matematiksel metotlar ile çok parçacıklı sistemlerin fiziksel özelliklerini incelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları-I, Fermi-Dirac istatistiği ve uygulamaları-II, Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları-I, Bose-Einstein istatistiği ve uygulamaları-II, Ising model, Ortalama alan yaklaşım metodu, Kümesel değişim metodu, Transfer matris metodu-I, Transfer matris metodu-II, Bethe Kafesi üzerinde tam tekrarlama bağıntıları metodu-I, Bethe Kafesi üzerinde tam tekrarlama bağıntıları metodu-II, Renormalizasyon grup teori, Etkin alan teorisi-I, Etkin alan teorisi-II.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
4
|
2
|
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
-
|
3
|
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
4
|
4
|
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
5
|
5
|
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
4
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
3
|
7
|
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
4
|
8
|
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
1
|
9
|
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
-
|
10
|
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
3
|
11
|
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
3
|