ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Meslek Etiği ÇG505 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk gelişimi uzmanı olarak çalışırken bağlı oldukları hukuki metinleri tanımlar.
    2-Çocuk gelişimi uzmanı olarak görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar.
    3-Etik, etik ilkeleri ve etik kuramlar ve meslek etik ilkelerini açıklar.
    4-Araştırma ve yayın etiği ilkelerini sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik, Etik Kuramlar, Etik İlkeler, Biyoetik, Deontoloji K1, Bölüm 1
    2 Hastane Çocuk Gelişim Gelişimcinin / Uzmanının Grev, Yetki ve Sorumlulukları K2, Bölüm 1
    3 Kreş, Anaokulu gibi Yerlerde Çocuk Gelimcinin/Uzmanının Karşılaşabileceği Etik Sorunlar K1, Bölüm 1, 3
    4 Özel Bakım Gerektiren Çocuklarda Karşılaşılabilecek Etik Sorunlar K1, Bölüm 3, 8
    5 İnsan Hakları, Hasta Hakları K1, Bölüm 4, 5 K2, Bölüm 3
    6 Hasta Hakları, Hasta Çocuk Hakları K1, Bölüm 4
    7 Çocuk Hakları, Meslek Etiği K1, Bölüm 4, 5
    8 Araştırma ve Yayın Etiği K1, Bölüm 3
    9 Hastanede Çocuk ve Etik Sorunlar K1, Bölüm 4, 5 K2, Bölüm 1
    10 Etik Yönüyle Çocuklarda Mahremiyet K1, Bölüm 10
    11 Etik Yönüyle Çocuklarda Ötenazi K1, Bölüm 14
    12 Etik Yönüyle Çocuklarda DNR K1, Bölüm 13
    13 Etik Yönüyle Çocuklarda Organ ve Doku Nakli (Hem Alıcı ve Donör Çocuk yönüyle) K1, Bölüm 13
    14 Etik Yönüyle Kürtaj K1, Bölüm 15
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tunçay

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çobanoğlu Nesrin, Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, 1. Basım, Eflatun Yayınevi, Ankara, 2009. K2 Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Editörler, Prof. Dr. Pınar Bayhan - Prof. Dr. İsmihan Artan, Hedef Yayınevi, 2021
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin, çocuk gelişimi uzmanı olarak çalışırken görev, yetki ve sorumluluklarının bilincinde olması, etik kuramları, etik ilkeleri ve meslek etiği ilkelerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Etik, etik kuramlar, etik ilkeler, biyoetik, deontoloji, araştırma ve yayın etiği, insan hakları, çocuk hakları, adli çocuk gelişim uzmanı, meslek etiği, hasta hakları, hastanede çocuk, çocuk mahremiyeti, çocuklarda ötenazi, çocuklarda DNR, çocuklarda organ nakli ve doku nakli, kürtaj
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. -
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. -
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. -
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. -
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 3
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. -
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 4
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 3
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster