ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Oyun ÇG504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.
    2-Oyunla ilgili kuramları tartışır.
    3-Oyun türlerini sınıflandırır.
    4-Gelişimi destekleyen oyunlar planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Oyunun tanımı ve tarihçesi K1, Sayfa 9-79
    2 Oyun kuramları K2, Bölüm 3, Sayfa 49-63
    3 Oyun türleri K2, Bölüm 4, Sayfa 67-119
    4 Gelişim ve öğrenmede oyunun rolü K3, Bölüm 4, Sayfa 124-128
    5 Öğrenme ortamı olarak oyun K3, Bölüm 9, Sayfa 297-301
    6 Oyun yoksunluğu K4, Bölüm 23, Sayfa 699-721 K8, Bölüm 8, Sayfa 125 YK1, Link
    7 Oyuna sosyokültürel bakış K5, Kısım 2, Bölüm 2-3-4-5-6-7-8-9, Sayfa 65-171
    8 Açık havada oyun K6, Bölüm 2-3. Sayfa 13-37
    9 Oyunun teşvik edilmesinde öğretmen rolü K7, Kısım 4, Bölüm 1, Sayfa 299
    10 Oyuna yetişkin müdahalesi YK1, Video
    11 Oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah K8, Bölüm 5-8-9 Sayfa 76-89; 116-129; 132-139
    12 Oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah-2 K8, Bölüm 5-8-9 Sayfa 76-89; 116-129; 132-139
    13 Oyuncaklar ve esnek parçalar YK2, Öğretim Üyesinin ders notları, ALMS sistemi
    14 Aileler için oyun becerileri K9, Sayfa 21-185
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Fatma Akyürek-Gül Özturanlı. (2013). Saraydan Sokağa Oyun, Kabalcı Yayıncılık. K2. Ed. Hülya Gülay Ogelman (2019). Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Eğiten Kitap. K3. Sue Bredekamp ( 2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili, Uygulamalar, (Çev. H.Zeynep İnan&Taşkın İnan). Nobel Yayıncılık. K4. Ed. Hülya Gülay Ogelman. (2021). Sosyal ve Duygusal Gelişim. Eğiten Kitap. K5. Artin Göncü (2019). Oyunda Büyümek. Koç Üniversitesi Yayınları. K6. Karen Miller (1989). Outside Play and Learning Book. Gryphon House Publication. K7. George Morrison. (2021). Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi. (Çev. Sibel Sönmez). Nobel Yayınları. K8. Patrick Bateson & Paul Martin. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. (Çev. Songül Kırgezen). Ayrıntı Yayınları. K9. Aletha J. Solter. (2017). Oyun Oynama Sanatı. (Çev. Türe Özer) Doğan Kitap.
    Yardımcı Kitap YK. 1. ÇAKÜ Youtube Kanalı, https://www.youtube.com/watch?v=j1IeiapMoT4 YK2. Öğretim Üyesinin Ders Notları, ALMS Sistemi.
    Dersin Amacı Çocuğun büyüme, gelişme, öğrenme ve iyi olma sürecinde önemli bir yer tutan oyun oynama eylemi üzerine kapsamlı bir anlayış geliştirmek.
    Dersin İçeriği Oyunun tanımı ve tarihçesi, oyunla ilgili kuramlar, oyun türleri, oyunun gelişim ve öğrenmedeki rolü, öğrenme ortamı olarak oyun, oyun yoksunluğu, oyuna sosyokültürel bakış, açık havada oyun, oyunu teşvik etmede öğretmenin rolü, Oyuna yetişkin müdahalesi, oyunbazlık, yaratıcılık ve mizah ilişkisi, oyuncaklar ve esnek parçalar, ebeveynler için oyun becerileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 3
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. 3
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 4
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. 3
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. -
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. -
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 5
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 4
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 4
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster