ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Medya ÇG509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medya çocuk ilişkisini değerlendirir.
    2-Medyanın çocuklar üzerindeki etkisini tartışır.
    3-Medya ve teknolojinin çocuk üzerindeki olumsuz etkilerine yönelik stratejiler planlar.
    4-Medya okuryazarlığı ve uygulamaları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi K1, Bölüm1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1, Bölüm 2
    2 Çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler K1, Bölüm1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1, Bölüm 2
    3 Medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri K1, Bölüm1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 2 YK1, Bölüm 2, Bölüm 3
    4 Çocuklar ve radyo-televizyon K1, Bölüm1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 2, Bölüm 3
    5 Çocuklar ve bilgisayar K1, Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3, Bölüm 4
    6 Çocuklar ve güvenli internet kullanımı K1, Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3 K2, Bölüm 4 YK1, Bölüm 5, Bölüm 6
    7 Çocuklar ve bilgisayar oyunları K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 4 YK1, Bölüm 5, Bölüm 6
    8 Çocuklar ve sosyal medya kullanımı K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 4 YK1, Bölüm 5, Bölüm 6
    9 Medya okuryazarlığı K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 5 YK1, Bölüm 7, Bölüm 8
    10 Çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 5 YK1, Bölüm 9, Bölüm 10
    11 Anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 5 YK1, Bölüm 9, Bölüm 10
    12 Çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 9, Bölüm 10
    13 Çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 9, Bölüm 10
    14 Çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması K1, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5 K2, Bölüm 6 YK1, Bölüm 9, Bölüm 10
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Gül Kadan

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
    Kaynaklar K1. Ayas, T. ve Horzum, B.H. (2016). Teknolojinin Olumsuz Etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. K2. Bilici, İ.E. (2014). Medya Okuryazarlığı ve Eğitim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Odabaşı, F.H., Kabakçı, I. ve Çoklar, A. (2007). İnternet, Çocuk ve Aile. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
    Dersin Amacı Çocuklarda medya kullanımı, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, radyo-televizyon, bilgisayar, internet kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken noktalar, medya okuryazarlığı, anne-baba ve eğitimcilere düşen sorumluluklar ile ilgili yeterlilik kazandırmak.
    Dersin İçeriği Medya, iletişim, toplum ve kültür ilişkisi, çocuklarda medya kullanımına ilişkin istatistikler, medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, çocuklar ve radyo-televizyon, çocuklar ve bilgisayar, çocuklar ve güvenli internet kullanımı, çocuklar ve bilgisayar oyunları, çocuklar ve sosyal medya kullanımı, medya okuryazarlığı, çocuklar ve gazete-dergi okuma ve okuma kültürü oluşturma, anne-babaların ve eğitimcilerin sorumlulukları, çocuklara, anne-babalara ve eğitimcilere öneriler, çocuk ve medya stratejisi ve uygulamalar, çocuk ve medya ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. -
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. -
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. -
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. -
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 5
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 5
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 3
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster