ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuklarda Sosyal ve Duygusal Gelişim ÇG511 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal ve duygusal gelişim ile ilgili kavramları açıklar.
    2-Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimin özelliklerini açıklar.
    3-Sosyal ve duygusal gelişim kuramlarını karşılaştırır.
    4-Sosyal ve duygusal gelişim dönemlerini örneklerle açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar K1, Bölüm 1 YK1, Bölüm 1
    2 Çocuklarda sosyalleşme özellikleri K1, Bölüm 2 YK1, Bölüm 2
    3 Sosyal gelişim kuramları K1, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    4 Sosyal gelişim kuramlarının karşılaştırılması K1, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    5 Sosyal gelişimi etkileyen etmenler K1, Bölüm 3 YK1, Bölüm 3
    6 Sosyal gelişimin desteklenmesi K1, Bölüm 4 YK1, Bölüm 3
    7 Duygusal gelişim ile ilgili kavramlar K1, Bölüm 4 YK1, Bölüm 3
    8 Çocuklarda duygusal tepkiler K1, Bölüm 5 YK1, Bölüm 4
    9 Duygusal gelişim kuramları K1, Bölüm 5 YK1, Bölüm 4
    10 Duygusal gelişim kuramlarının karşılaştırılması K1, Bölüm 5 YK1, Bölüm 4
    11 Duygusal gelişim özellikleri K1, Bölüm 5 YK1, Bölüm 4
    12 Sosyal gelişimi destekleyici etkinlik planlama ve tartışma K1, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    13 Duygusal gelişimini destekleyici etkinlik planlama ve tartışma K1, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    14 Sosyal ve duygusal gelişim ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması K1, Bölüm 6 YK1, Bölüm 5
    Ön Koşul Ön koşul dersi yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk Gelişimi 1. Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş.. Turan Ofset, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Güngör-Aytar, A. 2008. Toplumsal ve Duygusal Gelişim. (Edit. A. Ulusoy), s.139-178, Eğitim Psikolojisi (2. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Sosyal gelişim ile ilgili kavramlar, sosyal gelişim kuramları, çocuklarda sosyalleşme, sosyal gelişimin desteklenmesi, duygusal gelişim ile ilgili kavramlar, duygusal gelişim dönemleri, duygusal gelişim özellikleri ve duygusal gelişimin desteklenmesine yönelik yeterlilik kazandırmak.
    Dersin İçeriği Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar, çocuklarda sosyalleşme özellikleri, sosyal gelişim kuramları, sosyal gelişim kuramlarının karşılaştırılması, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, sosyal gelişimin desteklenmesi, duygusal gelişim ile ilgili kavramlar, çocuklarda duygusal tepkiler, duygusal gelişim kuramları, duygusal gelişim kuramlarının karşılaştırılması, duygusal gelişim özellikleri, sosyal gelişimi destekleyici etkinlik planlama ve tartışma, duygusal gelişimini destekleyici etkinlik planlama ve tartışma, sosyal ve duygusal gelişim ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. -
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. 5
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. 5
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 4
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. 4
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 4
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. -
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 4
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 4
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster