Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler
|
|
2
|
Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları
|
|
3
|
Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel ilkeleri
|
|
4
|
Aile ve çocuk refahı
|
|
5
|
Çocuk istismarı ve ihmali
|
|
6
|
Çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler
|
|
7
|
Çocuk İşçiliği
|
|
8
|
Suça sürüklenen çocuklar
|
|
9
|
Boşanma ve çocuk
|
|
10
|
Korunmaya muhtaç çocuklar
|
|
11
|
Kronik hastalığı olan çocuklar
|
|
12
|
Özel gereksinimli çocukların hakları
|
|
13
|
Çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama
|
|
14
|
Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
YILDIRIM DOĞRU, S. (2014) Çocuk hakları ve koruma. Ankara: Eğiten Kitap\nÇocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.\nPusulacık Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi Kılavuzu (Mart, 2010).
|
Yardımcı Kitap
|
Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. \ İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 ÇHS, Uygulama El Kitabı.\ Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste çocuk hakları ve çocukları koruma yasalarını tanımlaması, çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alması, özel gereksinimli çocukların haklarının korunmasına yönelik önlemler alması, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapma konusunda gerekli bilgileri edinilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuğun tanımı ve çocukla ilgili yasal düzenlemeler, çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri, çocuk hakları sözleşmesinin içeriği; temel esasları ve ilkeleri, aile ve çocuk refahı, çocuk istismarı ve ihmali, çocuk istismarı ve ihmaline yönelik koruyucu önlemler, çocuk İşçiliği, suça sürüklenen çocuklar, boşanma ve çocuk, korunmaya muhtaç çocuklar, kronik hastalığı olan çocuklar, özel gereksinimli çocukların hakları, çocuk hakları ve koruma konusunda işbirliği planlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
3
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
2
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
3
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
3
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
5
|