ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer ÇG500 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir konuda literatür araştırması yapar
    2-Literatür taramalarından elde ettiği bilgileri sentezler
    3-Bilimsel raporunu topluluk önünde sunar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 10014040
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 1 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 1
    2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 2 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 2
    3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi 3 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 3
    4 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 4
    5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 1 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 5
    6 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 2 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 6
    7 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması 3 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 7
    8 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 1 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 8
    9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 2 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 9
    10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 3 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 10
    11 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 4 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 11
    12 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 5 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 12
    13 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması 6 Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 13
    14 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması Seçilen konuya ilişkin tez, kitap ve makaleler 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tunçay

    2-)Doçent Dr Nazan Kaytez

    3-)Doçent Dr Nihan Feyman Gök

    Ders Yardımcıları Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
    Kaynaklar Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası tez, kitap ve makaleler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. 4
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. -
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. -
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. -
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. -
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. 3
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. 5
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 5
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 4
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 4
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 5
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster