Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Early childhood environment rating scale, 1998. Harms, Thelma, Richard M. Clifford, Debby Cryer. New York: Teachers College Press.
Beyond Quality in Early Childhood Education and Care: Postmodern Perspectives, 1999. Gunilla Dahlberg, Peter Moss, Alan Pence. London : Taylor Francis Group.
Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar, 2015. Sue Bredekamp. (Ed. Hatice Zeynep İnan, Taşkın İnan).
|
Yardımcı Kitap
|
A Systemic Approach To Quality In Early Childhood Services For Children From 3 to 10 Years Of Age, 2018., Leiden The Netherlands: International Step by Step Association.
Starting Strong II: Early Childhood Education and Care, 2006. Bennett, John; Tayler, Collette P. OECD, Paris.
MEB Kurum Standartları Modülü, 20018. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde kalite kavramı, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutları, kurumsal kalite standartları, Türkiye`den ve dünyadan örneklerle erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi, eğitimde kalite kavramı, erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutu, bakım rutinleri ve program yapısı, eğitim programı, etkinlikler ve gelişimsel uygunluk yaklaşımı (DAP), etkileşim, aile ve personel, kalitenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi, Öğretmen yeterlikleri, Türkiye?de kaliteye ilişkin mevcut uygulamalar MEB kurum standartları modülü, uluslararası kalite standartlarından örnekler, erken çocuklukta kalite ile ilgili yurtiçinde yapılan çalışmaların incelenmesi, erken çocuklukta kalite ile ilgili yurtdışında yapılan çalışmaların incelenmesi, uluslararası kuruluşların Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite raporlarının incelenmesi
|