Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Psikiyatri Hemşireliğinin Tarihçesi
|
K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1
|
2
|
Psikiyatri Hemşireliği Rolleri
|
K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 1
|
3
|
Gelişim Teorileri
|
K4 bölüm 8, K5 , Bölüm 2
|
4
|
ÖğrenmeTeorileri
|
K1, Bölüm 2, K3 Bölüm 2
|
5
|
Stres Teorileri ve Baş Etme
|
K1, Bölüm 8, K2 bölüm 14, K3, bölüm 13
|
6
|
Terapötik Ortam
|
K1, Bölüm 9, K2 Böülm 3
|
7
|
Psikososyal Tanılama
|
K1, Bölüm 10, K2 Bölüm 37
|
8
|
Psikiyatri Hemşireliğinde Kullanılan Hemşirelik Tanıları
|
K1, Bölüm 11, K6, Tüm Bölümler
|
9
|
Danışmanlık Becerileri 1
|
K1 Bölüm 36-41, K3 Bölüm 28
|
10
|
Danışmanlık Becerileri 2
|
K1 Bölüm 36-41, K3 Bölüm 28
|
11
|
Psikiyatri Hastası ve Aileler, Koruyucu Ruh Sağlığı ve Rehabilitasyon
|
K1 Bölüm 39, K2, Bölüm 3, K3 Bölüm 28
|
12
|
Acil Psikiyatrik Durumlar, Psikiyatride Etik ve Yasal Sorunlar
|
K1, Bölüm 31, K2 Bölüm 28.
|
13
|
Ruh Sağlığı Örgütlenmesi ve Politikaları
|
K2 Bölüm 28. K3 Bölüm 37
|
14
|
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı, Hemşirelik Bakımının Sosyokültürel Yönleri
|
K1 Bölüm 27, K3 Bölüm 31, K4 Bölüm 25, K5 Bölüm 31
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Satı DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi.
K2. Arabacı, L.B., editör. Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Anakara Nobel Kitabevleri: Ankara; 2020.p. 37-53.
K3 Kaplan BJ, Sadock VA, Ruiz P. Synopsis of Psychiatry Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry.11th ed. Lippincot Williams& Wilkins. Çeviri: Psikiyatri: Davranış Bilimleri/Klinik Psikiyatri. Çeviri Editörü: Ali Bozkurt, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara; 2016. p. 192-283.
K4. Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara.
K5.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
K6. Carpenito-Moyet, L.C. (2016) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. www.phdergi.org/tr
YK2. www.guideline.gov
YK3. www.psikiyatridizini.org
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; Bu derste öğrencinin ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğinin kuramsal ve uygulama boyutunda bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramlar, ruhsal sorunların etiyoloji ve epidemiyolojisinin incelenmesi, danışmanlık ve yardım becerileri, acil durumların ele alınması, ruhsal sorunu olan hastanın bakımının planlanması, psikiyatride kullanılan tedavi yöntemleri, hastanın uyumu ve rehabilitasyonu, psikiyatride etik ve yasal sorunlar, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, toplum ruh sağlığı hizmetleri, ruh sağlığı örgütlenmesi ve politikaları, çocuk ve ergen ruh sağlığı, hemşirelik bakımının sosyokültürel yönleri konularını ele alır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
|
-
|
2
|
Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir.
|
-
|
3
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir.
|
-
|
4
|
Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
5
|
Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır.
|
-
|
6
|
Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır.
|
-
|
7
|
Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
-
|