ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    RUH SAĞLIĞI VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ I HPH501 GÜZ-BAHAR 3+0 S 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikiyatri hemşireliğinin gelişimini, rol ve işlevlerini, sorumluluk alanlarını, standartlarını, dünyadaki ve ülkemizdeki durumunu tartışır.
    2-Ruh sağlığını koruma geliştirme, tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili kavram ve modellerini açıklar.
    3-Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği ile ilgili teori ve modelleri anlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler024080
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   262
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,73 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikiyatri Hemşireliğinin Tarihçesi K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1
    2 Psikiyatri Hemşireliği Rolleri K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 1
    3 Gelişim Teorileri K4 bölüm 8, K5 , Bölüm 2
    4 ÖğrenmeTeorileri K1, Bölüm 2, K3 Bölüm 2
    5 Stres Teorileri ve Baş Etme K1, Bölüm 8, K2 bölüm 14, K3, bölüm 13
    6 Terapötik Ortam K1, Bölüm 9, K2 Böülm 3
    7 Psikososyal Tanılama K1, Bölüm 10, K2 Bölüm 37
    8 Psikiyatri Hemşireliğinde Kullanılan Hemşirelik Tanıları K1, Bölüm 11, K6, Tüm Bölümler
    9 Danışmanlık Becerileri 1 K1 Bölüm 36-41, K3 Bölüm 28
    10 Danışmanlık Becerileri 2 K1 Bölüm 36-41, K3 Bölüm 28
    11 Psikiyatri Hastası ve Aileler, Koruyucu Ruh Sağlığı ve Rehabilitasyon K1 Bölüm 39, K2, Bölüm 3, K3 Bölüm 28
    12 Acil Psikiyatrik Durumlar, Psikiyatride Etik ve Yasal Sorunlar K1, Bölüm 31, K2 Bölüm 28.
    13 Ruh Sağlığı Örgütlenmesi ve Politikaları K2 Bölüm 28. K3 Bölüm 37
    14 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı, Hemşirelik Bakımının Sosyokültürel Yönleri K1 Bölüm 27, K3 Bölüm 31, K4 Bölüm 25, K5 Bölüm 31
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K2. Arabacı, L.B., editör. Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Anakara Nobel Kitabevleri: Ankara; 2020.p. 37-53. K3 Kaplan BJ, Sadock VA, Ruiz P. Synopsis of Psychiatry Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry.11th ed. Lippincot Williams& Wilkins. Çeviri: Psikiyatri: Davranış Bilimleri/Klinik Psikiyatri. Çeviri Editörü: Ali Bozkurt, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara; 2016. p. 192-283. K4. Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K5.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara. K6. Carpenito-Moyet, L.C. (2016) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara
    Yardımcı Kitap YK1. www.phdergi.org/tr YK2. www.guideline.gov YK3. www.psikiyatridizini.org
    Dersin Amacı Dersin amacı; Bu derste öğrencinin ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğinin kuramsal ve uygulama boyutunda bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Bu ders, psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramlar, ruhsal sorunların etiyoloji ve epidemiyolojisinin incelenmesi, danışmanlık ve yardım becerileri, acil durumların ele alınması, ruhsal sorunu olan hastanın bakımının planlanması, psikiyatride kullanılan tedavi yöntemleri, hastanın uyumu ve rehabilitasyonu, psikiyatride etik ve yasal sorunlar, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, toplum ruh sağlığı hizmetleri, ruh sağlığı örgütlenmesi ve politikaları, çocuk ve ergen ruh sağlığı, hemşirelik bakımının sosyokültürel yönleri konularını ele alır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. -
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. -
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. -
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    5 Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır. -
    6 Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. -
    8 Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster