ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    RUH SAĞLIĞI VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ-I UYGULAMASI HPH503 GÜZ-BAHAR 0+8 S 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlıklı ya da hasta bireyi psikiyatri hemşireliği felsefesi, ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir.
    2-Psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramları ve psikiyatri hemşireliği rollerini bakım planına uyarlayar.
    3-Bilgi ve değerlendirmeleri doğrultusunda bireylerin biyo-psiko-sosyal gereksinimlerini doğru olarak saptar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler4024590
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   262
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,73 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uygulama Alanlarının Tanıtımı K2 bölüm 1
    2 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci I K2 Bölüm 4, K2 bölüm 27
    3 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci II K1 Bölüm 9, K2 Bölüm 27
    4 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci III K1 Bölüm 10, K2 Bölüm 27
    5 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci I K1 Bölüm 27, K3 Bölüm 31, K4 Bölüm 25, K5 Bölüm 31
    6 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci II K1 Bölüm 27, K3 Bölüm 31, K4 Bölüm 25, K5 Bölüm 31
    7 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci III K1 Bölüm 27, K3 Bölüm 31, K4 Bölüm 25, K5 Bölüm 31
    8 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci I K1 Bölüm 26, K2 Bölüm 30-31
    9 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci K1 Bölüm 26, K2 Bölüm 30-31
    10 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci II K1 Bölüm 26, K2 Bölüm 30-31
    11 Klinik Uygulamada Yaşlı Ruh Sağlığı Süreci I K1 Bölüm 29, K3 Bölüm 33
    12 Klinik Uygulamada Yaşlı Ruh Sağlığı Süreci II K1 Bölüm 29, K3 Bölüm 33
    13 Uygulama alanlarında Yasal-Etik Yaklaşımlar üzerine vaka analizleri K2 Bölüm 28, K3 Bölüm 37, K5 Bölüm 33
    14 Süreç Raporlarının sunumları K1 Bolüm 7, K2 Bölüm 27
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Akbayrak, N., Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Albayrak S.A.(2007).Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık. Ankara. K2. Amerikan Psikiyatri Birliği (2014). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı, (DSM-V). (Çeviri: Köroğlu, E) Hekimler Yayın Birliği. 5.Baskı. Ankara.. K3. Birol, L. (2011). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Etki Yayınları. 10.Basım. İzmir. K4. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. K5.Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K6. Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Hakverdioğlu, G.(2017). Hemşirelik Tanıları Girişimleri Sonuçları. Alter Yayıncılık. Ankara. K7. Herdman, T.H. ve Kamitsuru, S. (2018). NANDA-International, Inc. Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. (Çev. Ed: Acaroğlu, R. ve Kaya, H). Nobel Tıp Kitabevleri 10. Baskı. İstanbul. K8. Kaplan, H.I. ve Sadock, B.J. (2016). Klinik Psikiyatri. (Çev. Ed: Bozkurt A) Güneş Kitabevi Ltd. Şti. 11. Baskı. İstanbul. K9. Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K10.Townsend, M.C. (2009). Psychiatric Mental Health Nursing. David Company. Sixth Edition. Philadelphia. USA. K11.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.www.phdergi.org/tr YK2.www.guideline.gov YK3.www.psikiyatridizini.org YK4.www.turkhemsirelerdernegi.org.tr YK5.www.dergipark.org.tr/tr/pub/ataunihemi
    Dersin Amacı Bu derste öğrencinin ruhsal bozukluğu olan bireyler ve ailelerinin bakım sorumluluğunu alması ve hemşirelik süreci ve vaka analizlerini yapması, etik ilkelere duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerisi gelişmiş psikiyatri hemşiresi olması ve psikiyatri hemşireliğinin uygulama boyutunda bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Ders, Psikiyatri klinikleri ve saha alanlarında yapılan uygulama ve vaka tartışmalarını içerir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 5
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. 4
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 5
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 5
    5 Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir. 5
    6 Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 5
    8 Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster