ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM HPH505 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir.
    2-İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramları doğrultusunda değerlendirir.
    3-Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır.
    4-Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin( fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel, v.b) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, dersin amaç, hedef ve beklentilerin paylaşılması K1
    2 İletişim kavramı ve süreci. K2 BÖLÜM-1,K3-BÖLÜM-1,K8-BÖLÜM-1,K10-BÖLÜM-1
    3 Kendini Tanıma ve Benlik Kavramı K6 BÖLÜM-2
    4 Empati ve Yardım Becerileri K9 BÖLÜM-3
    5 Kendiliğin Terapötik Kullanımı K9 BÖLÜM-7
    6 Atılganlık Becerisi Eğitimi K5 BÖLÜM-4
    7 Çatışma ve Çatışma Yönetimi K5 BÖLÜM-3
    8 Ekip ve Ekip İçi İletişim K5 BÖLÜM-2
    9 Motivasyon- İş Doyumu K2 BÖLÜM-2, K3 BÖLÜM -4
    10 Özel Durumlarda İletişim K10 BÖLÜM-7
    11 Özel Durumlarda İletişim K7 BÖLÜM-11
    12 Vakalarla iletişim becerilerinin tartışılması K7 BÖLÜM-11
    13 İnsan ilişkileri ve iletişim biçimleri temalı güncel bir eser inceleme (kitap okuma) ve İncelenen eserlerle ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı K3-K4
    14 İnsan ilişkileri ve iletişim biçimleri temalı güncel görsel ve sanatsal içerikli literatür inceleme ( film izleme) İzlenen film ile ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı K3-K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Terakye, G. (1995). Hasta Hemşire İlişkileri. Ankara: Aydoğdu Ofset. K2. Köknel, Ö. (1983). Kişilik (10.Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. K3. Cüceloğlu D. (1993). İnsan İnsana (4. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. K4. Köknel Ö. (1981). Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı. İstanbul: Hür Yayınları K 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi. K 6.Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Tic. AŞ. K7.Velioğlu, P.(1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş Ofset. K8.Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. İzmir:Saray Tıp Kitabevleri. K9.Doğan, O. (2002).Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Songür Yayınları. K10.Dökmen, Ü.(1996). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Terapötik iletişim ilke ve teknikleri, sağlığı bozulmuş bireyin yaş dönemlerine göre iletişim özellikleri, hastaneye yatma ve hastalığa verilen psikososyal tepkilere hemşirelik yaklaşımı konusunda lisansüstü bilginin verilmesi
    Dersin İçeriği İletişim kavramının analizi,sağlık hastalık ve hemşirelik bakımında etkili iletişimin önemi, terapötik ve non-terapötik iletişim teknikleri, bireyin kendini tanıması ve benlik kavramını geliştirmesinin iletişimdeki önemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. -
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. 2
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 2
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 4
    5 Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır. -
    6 Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 3
    8 Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster