ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ HPH507 GÜZ-BAHAR 2+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşireliğin temel kavramları olan insan, sağlık, hastalık, çevre, hemşirelik kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri yorumlar.
    2-Sağlığı etkileyen faktörlerle ilgili neden sonuç ilişkisi kurar.
    3-Hemşireliğin tarihsel gelişim sürecini, rol ve işlevlerini, hemşireliği etkileyen faktörleri ilişkilendirir.
    4-Psikososyal kavramları, hemşirelik anlayışı ile ilişkilendirir.
    5-Birey/Aile/Topluma ruhsal bakım verme sürecinde psikososyal kavramları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler6022244
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnsan-Sağlık ve Hastalık Kavramı K1-BÖLÜM 1, K2-BÖLÜM1, K3-BÖLÜM 1
    2 Çevre Kavramı ve Hemşirelik Kavramı K1-BÖLÜM 2, K2-BÖLÜM2, K3-BÖLÜM 1, YK1-BÖLÜM 1
    3 Profesyonellik, Hemşirelik Bakımında Temel Etik Kavramlar K3-BÖLÜM2, K4-BÖLÜM1-2
    4 Ağrı ve Acı Çekme, Ümit, Ümitsizlik K6-BÖLÜM4, K7-BÖLÜM2
    5 Kriz ve Tükenmişlik K1-BÖLÜM4, K6-BÖLÜM3, K7-BÖLÜM3
    6 Kayıp, Ölüm, Yas Tutma Süreci, K1-BÖLÜM5, K7-BÖLÜM5, YK2-BÖLÜM2
    7 Yalnızlık, Öğrenilmiş Çaresizlik K1-BÖLÜM5, K7-BÖLÜM6, YK2-BÖLÜM3
    8 Güç ve Güçsüzlük, Yalnızlık K2-BÖLÜM3-, K5-BÖLÜM6
    9 Benlik Kavramı, Beden İmajı, Yardım Etme Süreci K6-BÖLÜM7, YK2-BÖLÜM3
    10 Değişim ve Karar Verme ve Liderlik K5-BÖLÜM5, K6-BÖLÜM4, YK1-BÖLÜM4
    11 Stres ve Homeostazis K1-BÖLÜM8, YK1-BÖLÜM4
    12 Bağımlılık, Bağımsızlık ve Belirsizlik K5-BÖLÜM7, K6-BÖLÜM6
    13 Sosyal Destek, Şiddet K2-BÖLÜM8, K4-BÖLÜM7
    14 Hümanizm, Holizm ve Fütürizm K4-BÖLÜM9, YK1-BÖLÜM6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cutcliffe, J.R., McKenna, H.P. (2005). The Essential concepts of Nursing. Elseiver, Edinburgh. K2. Çiğdem K. (2006). Yeni insan ve insanlar. Evrim Yayınları, İstanbul. K3. Fry, S.T. (2000). Hemşirelik uygulamalarında etik (Çev. Bağ B). Aktif Yayınevi, Erzurum. K4. Ioanna, K. (1998). İnsan ve değerleri. Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara. K5. Kozier, B., Erb,G., Blais, K. (1997). Professional nursing practice, concept and perspectives (3rd ed) ,.Addison-wesley , Menlo Park. K6. Leddy,S., Pepper, J.M. (1998). Conceptual bases of profession nursing (4st ed), Lippincott Company, Philadelphia. USA. K7. Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte kavram ve kuramlar. Alaş Ofset, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Zerwekh, J. Claborn, J.C. (1997). Nursing today, transition and trends (3 st ed.), Saunders Comp, Philadelphia. YK2. Ocakçı, A.F., Ecevit Alpar, Ş. (2013). Hemşirelikte kavram, kuram ve model örneklerit Alpar İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul.
    Dersin Amacı Ders, kavram bilgisini uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme ve uygulamalara yansıtabilme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
    Dersin İçeriği Bu derste hemşireliğin temel kavramları olan insan, çevre, sağlık/hastalık, hemşirelik kavramları analiz edilir ve aralarındaki ilişki incelenir. Öğrencinin hemşirelikte kullanılan temel psikososyal kavramları anlaması ve bu kavramları hemşireliğin farklı alanlarında bakım verirken kullanabilmesi amaçlanır
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 2
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. 1
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 4
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    5 Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir. 1
    6 Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 2
    8 Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster