Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İnsan-Sağlık ve Hastalık Kavramı
|
K1-BÖLÜM 1, K2-BÖLÜM1, K3-BÖLÜM 1
|
2
|
Çevre Kavramı ve Hemşirelik Kavramı
|
K1-BÖLÜM 2, K2-BÖLÜM2, K3-BÖLÜM 1,
YK1-BÖLÜM 1
|
3
|
Profesyonellik, Hemşirelik Bakımında Temel Etik Kavramlar
|
K3-BÖLÜM2, K4-BÖLÜM1-2
|
4
|
Ağrı ve Acı Çekme, Ümit, Ümitsizlik
|
K6-BÖLÜM4, K7-BÖLÜM2
|
5
|
Kriz ve Tükenmişlik
|
K1-BÖLÜM4, K6-BÖLÜM3, K7-BÖLÜM3
|
6
|
Kayıp, Ölüm, Yas Tutma Süreci,
|
K1-BÖLÜM5, K7-BÖLÜM5, YK2-BÖLÜM2
|
7
|
Yalnızlık, Öğrenilmiş Çaresizlik
|
K1-BÖLÜM5, K7-BÖLÜM6, YK2-BÖLÜM3
|
8
|
Güç ve Güçsüzlük, Yalnızlık
|
K2-BÖLÜM3-, K5-BÖLÜM6
|
9
|
Benlik Kavramı, Beden İmajı, Yardım Etme Süreci
|
K6-BÖLÜM7, YK2-BÖLÜM3
|
10
|
Değişim ve Karar Verme ve Liderlik
|
K5-BÖLÜM5, K6-BÖLÜM4, YK1-BÖLÜM4
|
11
|
Stres ve Homeostazis
|
K1-BÖLÜM8, YK1-BÖLÜM4
|
12
|
Bağımlılık, Bağımsızlık ve Belirsizlik
|
K5-BÖLÜM7, K6-BÖLÜM6
|
13
|
Sosyal Destek, Şiddet
|
K2-BÖLÜM8, K4-BÖLÜM7
|
14
|
Hümanizm, Holizm ve Fütürizm
|
K4-BÖLÜM9, YK1-BÖLÜM6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Satı DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cutcliffe, J.R., McKenna, H.P. (2005). The Essential concepts of Nursing. Elseiver, Edinburgh.
K2. Çiğdem K. (2006). Yeni insan ve insanlar. Evrim Yayınları, İstanbul.
K3. Fry, S.T. (2000). Hemşirelik uygulamalarında etik (Çev. Bağ B). Aktif Yayınevi, Erzurum.
K4. Ioanna, K. (1998). İnsan ve değerleri. Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara.
K5. Kozier, B., Erb,G., Blais, K. (1997). Professional nursing practice, concept and perspectives (3rd ed) ,.Addison-wesley , Menlo Park.
K6. Leddy,S., Pepper, J.M. (1998). Conceptual bases of profession nursing (4st ed), Lippincott Company, Philadelphia. USA.
K7. Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte kavram ve kuramlar. Alaş Ofset, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Zerwekh, J. Claborn, J.C. (1997). Nursing today, transition and trends (3 st ed.), Saunders Comp, Philadelphia.
YK2. Ocakçı, A.F., Ecevit Alpar, Ş. (2013). Hemşirelikte kavram, kuram ve model örneklerit Alpar İstanbul Tıp Kitapevi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Ders, kavram bilgisini uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme ve uygulamalara yansıtabilme becerilerini geliştirmeyi hedefler.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste hemşireliğin temel kavramları olan insan, çevre, sağlık/hastalık, hemşirelik kavramları analiz edilir ve aralarındaki ilişki incelenir. Öğrencinin hemşirelikte kullanılan temel psikososyal kavramları anlaması ve bu kavramları hemşireliğin farklı alanlarında bakım verirken kullanabilmesi amaçlanır
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
|
2
|
2
|
Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir.
|
1
|
3
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir.
|
4
|
4
|
Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
5
|
Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir.
|
1
|
6
|
Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır.
|
2
|
8
|
Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
2
|