ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PSİKOLOJİK BAKIMDA YARDIM ve DANIŞMANLIK BECERİLERİ HPH517 GÜZ-BAHAR 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikolojik bakım için yardım ilişkisine rehberlik eden temel değerleri açıklayarak örneklendirir.
    2-Bireysel gelişim için fırsat geliştirme modelinin basamaklarını kendi bakım uygulamalarında gösterir.
    3-Örnek vakalara ileri düzey iletişim becerilerini kullanarak tepkide bulunur.
    4-Yardım etmede kullanılan psikolojik bakım danışmanlık becerilerini klinik uygulamalarına uyarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler505735
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yardım etme ve danışmanlığın felsefesi, değerleri ve yardım etmede karşılaşılan zorluklar K1-Bölüm1-sf 19-56 K5-Bölüm1-sf 1-11 YK1-Bölüm5-sf 213-257
    2 Yardım ilişkisi: Değerler ve eyleme geçirilmesi K1-Bölüm 1sf 85-112 K2-Bölüm1-sf 31-37
    3 İleri düzey iletişim becerileri: Etkin dinleme K1-1Bölüm2-sf 19-157 K2-Bölüm2-sf 47-69 K3-Aşama1-3- sf 1-42 K5-Bölüm2-sf 80-98
    4 İleri düzey iletişim becerileri: Empatinin aktarımı K1-Bölüm2-sf 159-187 K2-Bölüm2-sf 70-95 K3-Aşama6-sf 86-112 K5-Bölüm2-sf 101-124 YK1-Bölüm1-sf 92-100
    5 İleri düzey iletişim becerileri: Teşvik K1-Bölüm2-sf 189-209 YK1-Bölüm1-sf 19-61
    6 İleri düzey iletişim becerileri: Sorgulama Becerileri K1-Bölüm2-sf 213-272 K4-Bölüm4-sf195-230
    7 İleri düzey iletişim becerileri: Zor danışanla çalışmak K1-Bölüm2-sf 275-291 K4-Bölüm4-sf 370-393 YK1-Bölüm3-sf 133-172
    8 Fırsat geliştirme yardım modelinin aşamaları: Danışanın öyküsünü anlatmasına yardım etme K1-Bölüm3- sf 297-344
    9 Danışanın karar almasına planlama yapmasına yardım etme K1-Bölüm3-sf 347-371 K2-Bölüm8-sf 116-130
    10 Danışanın uygulanabilir amaçlar belirlemesine yardım etme K1-Bölüm3-sf 375-437 K2-Bölüm10- sf 180-207
    11 Danışanın amaçlarına ulaşması için stratejiler ve planlama yapmasına yardım etme K1-Bölüm3-sf 441-488 K2-Bölüm11- sf 207-217
    12 Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 1 K1-Bölüm3-sf 493-520 K2-Bölüm2-sf 47-135
    13 Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 2 K2-Bölüm2- sf 177-207
    14 Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 3 K2-Bölüm3- sf 207-287
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Egan, G. (2011) Psikolojik Danışma Becerileri (çev: Özlem Yüksel) Kaknüs Psikoloji Yayınları 527, İstanbul K2. Egan, G. (2014). Danışma becerileri üzerine alıştırmalar. (çev:Müzeyyen Baturay) Kaknüs Yayınları, 642, İstanbul K3. Danish, S. J., D?aguelli, A.R., Hauer, A. L. (1994). Helping Skills: A Basic Training Program, (Yardım Becerileri: Temel eğitim programı) çev. Füsun Akkoyun, Form Ofset. Ankara. K4. Arnold, E., Underman Boggs, K. Interpersonal Relationships, third edition, 1999, WB Saunders Company, Philadelphia. K5. Nelson-Jones, R. (2014) Uygulamalı Danışmanlık ve Yardım Becerileri (5ed) Nobel Akademik Basım ve Yayın, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Dryden, W., Reeves A. Key Issues for Counseling in Action (2017) (Psikolojik Danışma Uygulamalarında Temel Konular) Çev: Füsun Akkoyun, Nobel Akademi, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilerin uygulama alanlarında bakım verdikleri bireylerle yardım ilişkisi kurabilmesi, ileri düzey iletişim becerilerini kullanabilmesi ve bireysel gelişim modeli yaklaşımı ile psikolojik bakım için temel danışmanlık becerilerinin kazandırılması
    Dersin İçeriği Yardım etme mesleklerinde kullanılan, temel yardım modellerinden birisi olan danışandan hız alan ve bireysel gelişim yaklaşımı aracılığı ile psikolojik bakım için danışmanlık becerileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 4
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. 3
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 4
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 3
    5 Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir. -
    6 Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. -
    8 Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster