Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yardım etme ve danışmanlığın felsefesi, değerleri ve yardım etmede karşılaşılan zorluklar
|
K1-Bölüm1-sf 19-56
K5-Bölüm1-sf 1-11
YK1-Bölüm5-sf 213-257
|
2
|
Yardım ilişkisi: Değerler ve eyleme geçirilmesi
|
K1-Bölüm 1sf 85-112
K2-Bölüm1-sf 31-37
|
3
|
İleri düzey iletişim becerileri: Etkin dinleme
|
K1-1Bölüm2-sf 19-157
K2-Bölüm2-sf 47-69
K3-Aşama1-3- sf 1-42
K5-Bölüm2-sf 80-98
|
4
|
İleri düzey iletişim becerileri: Empatinin aktarımı
|
K1-Bölüm2-sf 159-187
K2-Bölüm2-sf 70-95
K3-Aşama6-sf 86-112
K5-Bölüm2-sf 101-124
YK1-Bölüm1-sf 92-100
|
5
|
İleri düzey iletişim becerileri: Teşvik
|
K1-Bölüm2-sf 189-209
YK1-Bölüm1-sf 19-61
|
6
|
İleri düzey iletişim becerileri: Sorgulama Becerileri
|
K1-Bölüm2-sf 213-272
K4-Bölüm4-sf195-230
|
7
|
İleri düzey iletişim becerileri: Zor danışanla çalışmak
|
K1-Bölüm2-sf 275-291
K4-Bölüm4-sf 370-393
YK1-Bölüm3-sf 133-172
|
8
|
Fırsat geliştirme yardım modelinin aşamaları: Danışanın öyküsünü anlatmasına yardım etme
|
K1-Bölüm3- sf 297-344
|
9
|
Danışanın karar almasına planlama yapmasına yardım etme
|
K1-Bölüm3-sf 347-371
K2-Bölüm8-sf 116-130
|
10
|
Danışanın uygulanabilir amaçlar belirlemesine yardım etme
|
K1-Bölüm3-sf 375-437
K2-Bölüm10- sf 180-207
|
11
|
Danışanın amaçlarına ulaşması için stratejiler ve planlama yapmasına yardım etme
|
K1-Bölüm3-sf 441-488
K2-Bölüm11- sf 207-217
|
12
|
Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 1
|
K1-Bölüm3-sf 493-520
K2-Bölüm2-sf 47-135
|
13
|
Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 2
|
K2-Bölüm2- sf 177-207
|
14
|
Yardım etme aşamalarının tamamı nasıl gerçekleştirilir? Klinik Uygulamalar 3
|
K2-Bölüm3- sf 207-287
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Songül Kamışlı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Egan, G. (2011) Psikolojik Danışma Becerileri (çev: Özlem Yüksel) Kaknüs Psikoloji Yayınları 527, İstanbul
K2. Egan, G. (2014). Danışma becerileri üzerine alıştırmalar. (çev:Müzeyyen Baturay) Kaknüs Yayınları, 642, İstanbul
K3. Danish, S. J., D?aguelli, A.R., Hauer, A. L. (1994). Helping Skills: A Basic Training Program, (Yardım Becerileri: Temel eğitim programı)
çev. Füsun Akkoyun, Form Ofset. Ankara.
K4. Arnold, E., Underman Boggs, K. Interpersonal Relationships, third edition, 1999, WB Saunders Company, Philadelphia.
K5. Nelson-Jones, R. (2014) Uygulamalı Danışmanlık ve Yardım Becerileri (5ed) Nobel Akademik Basım ve Yayın, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Dryden, W., Reeves A. Key Issues for Counseling in Action (2017) (Psikolojik Danışma Uygulamalarında Temel Konular) Çev: Füsun Akkoyun, Nobel Akademi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin uygulama alanlarında bakım verdikleri bireylerle yardım ilişkisi kurabilmesi, ileri düzey iletişim becerilerini kullanabilmesi ve bireysel gelişim modeli yaklaşımı ile psikolojik bakım için temel danışmanlık becerilerinin kazandırılması
|
Dersin İçeriği
|
Yardım etme mesleklerinde kullanılan, temel yardım modellerinden birisi olan danışandan hız alan ve bireysel gelişim yaklaşımı aracılığı ile psikolojik bakım için danışmanlık becerileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
|
4
|
2
|
Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir.
|
3
|
3
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir.
|
4
|
4
|
Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
3
|
5
|
Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir.
|
-
|
6
|
Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
-
|