ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLİNÇLİ FARKINDALIK HPH518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilinçli farkındalık (mindfulness) kavramını ve bilinçli farkındalık kavramı ile ilişkili tutumları tanımlar.
    2-Bilinçli farkındalığın yaşam olayları içerisindeki yerini ve önemini analiz eder.
    3-Bilinçli farkındalık ile iletişim, stress, şefkat ve güç kavramları arasındaki ilişkileri ve farkları açıklar.
    4-Bilinçli farkındalık ile nefes, beden ve zihin ilişkisini açıklar.
    5-Bilinçli farkındalığa ilişkin formal ve informal uygulamaları mesleki uygulamalarda, danışanlarda ve günlük hayatta uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler5031442
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Farkındalığa giriş Bilinçli farkındalık (mindfulness) kavramı ve bilinçli farkındalığın tutumları Duygu, düşünce ve davranış ilişkisi ve bilinçli farkındalık K1, Bölüm 1, 2, 3, 4 K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    2 Basit farkındalık Otomatik pilotu farketmek Dikkat ve beyin ilişkisi K1, Bölüm 1, 2, 3, 4 K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    3 Düşüncelerin doğası ve bilinçli farkındalıkla ilişkisi K1, Bölüm 4 K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    4 Duygular ve bilinçli farkındalıkla ilişkisi K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    5 Beden farkındalığı K1, Bölüm 6
    6 Oturma farkındalığı K1, Bölüm 6 K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    7 Yeme farkındalığı K2, Bölüm 1, 2, 3, 4 K6, Tüm bölümler
    8 Görme farkındalığı K1, Bölüm 6 K2, Tüm bölümler
    9 Ara öz değerlendirme Sessizlik günü K7, Tüm bölümler K9, Tüm bölümler K10, Tüm bölümler
    10 Zorlayıcı duygu ve durumlarda bilinçli farkındalık K1, Bölüm 7 K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    11 Bilinçli farkındalık ve stres K1, Bölüm 10 K2, Tüm bölümler
    12 Bilinçli farkındalık ve iletişim K1, Bölüm 9 K2, Tüm bölümler
    13 Bilinçli farkındalık ve şefkat K1, Bölüm 7 K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    14 Kendi pratiğini geliştirmek Bilinçli farkındalığı günlük hayata entegre etmek K7, Tüm bölümler K8, Tüm bölümler K9, Tüm bölümler K10, Tüm bölümler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve Burada Bilinçli Farkındalık. İstanbul Psikonet Yayınları. K2. Atalay, Z. (2019). Mindfulness: Bilinçli Farkındalık. İnkılap Kitabevi. K3. Atalay, Z. (2019). Şefkat: Zorlayıcı Duygu ve Durumlarla Yaşayabilme Sanatı. İnkılap Kitabevi. K4. Atalay, Z. (2021). Şefkat Korkaklara Göre Değil. İnkılap Kitabevi. K5. Atalay, Z. (2023). Kabul Yeni Olasılıkları Mümkün Kılma Sanatı. İnkılap Kitabevi. K6. Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni Başlayanalar İçin Farkındalık. Pegasus Yayınları. K7. Kabat-Zinn, J. (2019). Full Catastrophe Living. Piatkus Books. K8. Williams, M. Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2015). Iyi Hissetme Sanatı. Diyojen Yayıncılık. K9. Kabat-Zinn, J. (2018). The Healing Power of Mindfulness. Hachette Books. K10. Kabat-Zinn, J. (2005). Wherever You Go There You Are. Hachette Books.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilinçli farkındalıkla ilgili kavramların metakognitif olarak ele alınması; günlük yaşamda insan olmanın getirdiği biyo-psiko-sosyo-duygusal ve spiritüel boyutta bilinçli farkındalık formal ve informal uygulamalarının kullanımının sağlanması.
    Dersin İçeriği Farkındalığa giriş, Bilinçli farkındalık (mindfulness) kavramı ve bilinçli farkındalığın tutumları, Duygu, düşünce ve davranış ilişkisi ve bilinçli farkındalık, Basit farkındalık, Otomatik pilotu farketmek, Dikkat ve beyin ilişkisi, Düşüncelerin doğası ve bilinçli farkındalıkla ilişkisi, Duygular ve bilinçli farkındalıkla ilişkisi, Beden farkındalığı, Oturma farkındalığı, Yeme farkındalığı, Görme farkındalığı, Ara öz değerlendirme, Sessizlik günü, Zorlayıcı duygu ve durumlarda bilinçli farkındalık, Bilinçli farkındalık ve stress, Bilinçli farkındalık ve iletişim, Bilinçli farkındalık ve şefkat, Kendi pratiğini geliştirmek, Bilinçli farkındalığı günlük hayata entegre etmek, bilinçli farkındalığı psikyatri hemşireliği mesleki uyguamalarına entegre etmek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 5
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. -
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 4
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    5 Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır. 2
    6 Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 3
    8 Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster