Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Şefkate giriş
Şefkatin üç boyutu
|
K1, Bölüm 7
K2, Bölüm 2, 3, 4
|
2
|
Şefkat ve bilinçli farkındalık
|
K2, Bölüm 2, 3, 4
|
3
|
Şefkat ile ilişkili kavramlar
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
4
|
Tehdit, dürtü ve yatıştırıcı sistemler
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
5
|
Tehdit ve öz-şefkat
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
6
|
Nezaketle yaklaşmak
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
7
|
Şefkati içselleştirmek
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
8
|
Değerlerle uyumlu yaşamak için öz-şefkat
|
K6, Bölüm 1
K7, Bölüm 1, 2, 3, 4
K8, Tüm bölümler
K9, tüm bölümler
K10, Tüm bölümler
|
9
|
Duygusal esenlik ve mutluluğu arttırmak
|
K6, Bölüm 1
K7, Bölüm 1, 2, 3, 4
K8, Tüm bölümler
K9, tüm bölümler
K10, Tüm bölümler
|
10
|
Zorlayıcı duygu ve durumlarda şefkat
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
11
|
Bilgelik ve şefkat
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
12
|
Günlük yaşamda şefkat uygulamaları
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
K2, Bölüm 2, 3, 4
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
13
|
Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
14
|
Bilinçli farkındalık temelli şefkati psikiyatri hemşireliği mesleki uygulamalarına entegre etmek
|
K3, Tüm bölümler
K4, Tüm bölümler
K5, Tüm bölümler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve Burada Bilinçli Farkındalık. İstanbul Psikonet Yayınları.
K2. Atalay, Z. (2019). Mindfulness: Bilinçli Farkındalık. İnkılap Kitabevi.
K3. Atalay, Z. (2019). Şefkat: Zorlayıcı Duygu ve Durumlarla Yaşayabilme Sanatı. İnkılap Kitabevi.
K4. Atalay, Z. (2021). Şefkat Korkaklara Göre Değil. İnkılap Kitabevi.
K5. Atalay, Z. (2023). Kabul Yeni Olasılıkları Mümkün Kılma Sanatı. İnkılap Kitabevi.
K6. Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni Başlayanalar İçin Farkındalık. Pegasus Yayınları.
K7. Kabat-Zinn, J. (2019). Full Catastrophe Living. Piatkus Books.
K8. Williams, M. Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2015). Iyi Hissetme Sanatı. Diyojen Yayıncılık.
K9. Kabat-Zinn, J. (2018). The Healing Power of Mindfulness. Hachette Books.
K10. Kabat-Zinn, J. (2005). Wherever You Go There You Are. Hachette Books.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili kavramların ve boyutların ele alınması; günlük yaşamda insan olmanın getirdiği biyo-psiko-sosyo-duygusal ve spiritüel boyutta şefkatle ilgili uygulamalarının kullanımının sağlanması.
|
Dersin İçeriği
|
Şefkate giriş, Şefkatin üç boyutu, Şefkat ve bilinçli farkındalık, Şefkat ile ilişkili kavramlar, Tehdit, dürtü ve yatıştırıcı sistemler, Tehdit ve öz-şefkat, Nezaketle yaklaşmak, Şefkati içselleştirmek, Değerlerle uyumlu yaşamak için öz-şefkat, Duygusal esenlik ve mutluluğu arttırmak, Zorlayıcı duygu ve durumlarda şefkat
Bilgelik ve şefkat, Günlük yaşamda şefkat uygulamaları, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkati psikiyatri hemşireliği mesleki uygulamalarına entegre etmek
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
|
5
|
2
|
Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir.
|
-
|
3
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir.
|
4
|
4
|
Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
-
|
5
|
Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır.
|
2
|
6
|
Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır.
|
-
|
7
|
Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır.
|
3
|
8
|
Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
-
|