ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLİNÇLİ FARKINDALIK TEMELLİ ŞEFKAT HPH519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Şefkat ve öz şefkat kavramını ve bilinçli farkındalık kavramı ile ilişkisini tanımlar.
    2-Şefkatin yaşam olayları içerisindeki yerini ve önemini analiz eder.
    3-Şefkatin üç temel boyutu arasındaki ilişkileri ve farkları açıklar.
    4-Şefkat ile zorlayıcı duygu ve durumlar ilişkisini açıklar.
    5-Şefkate ilişkin formal ve informal uygulamaları mesleki uygulamalarda, danışanlarda ve günlük hayatta uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler5031442
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Şefkate giriş Şefkatin üç boyutu K1, Bölüm 7 K2, Bölüm 2, 3, 4
    2 Şefkat ve bilinçli farkındalık K2, Bölüm 2, 3, 4
    3 Şefkat ile ilişkili kavramlar K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    4 Tehdit, dürtü ve yatıştırıcı sistemler K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    5 Tehdit ve öz-şefkat K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    6 Nezaketle yaklaşmak K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    7 Şefkati içselleştirmek K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    8 Değerlerle uyumlu yaşamak için öz-şefkat K6, Bölüm 1 K7, Bölüm 1, 2, 3, 4 K8, Tüm bölümler K9, tüm bölümler K10, Tüm bölümler
    9 Duygusal esenlik ve mutluluğu arttırmak K6, Bölüm 1 K7, Bölüm 1, 2, 3, 4 K8, Tüm bölümler K9, tüm bölümler K10, Tüm bölümler
    10 Zorlayıcı duygu ve durumlarda şefkat K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    11 Bilgelik ve şefkat K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    12 Günlük yaşamda şefkat uygulamaları K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler K2, Bölüm 2, 3, 4 K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    13 Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    14 Bilinçli farkındalık temelli şefkati psikiyatri hemşireliği mesleki uygulamalarına entegre etmek K3, Tüm bölümler K4, Tüm bölümler K5, Tüm bölümler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Atalay, Z. (2018). Mindfulness: Şimdi ve Burada Bilinçli Farkındalık. İstanbul Psikonet Yayınları. K2. Atalay, Z. (2019). Mindfulness: Bilinçli Farkındalık. İnkılap Kitabevi. K3. Atalay, Z. (2019). Şefkat: Zorlayıcı Duygu ve Durumlarla Yaşayabilme Sanatı. İnkılap Kitabevi. K4. Atalay, Z. (2021). Şefkat Korkaklara Göre Değil. İnkılap Kitabevi. K5. Atalay, Z. (2023). Kabul Yeni Olasılıkları Mümkün Kılma Sanatı. İnkılap Kitabevi. K6. Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni Başlayanalar İçin Farkındalık. Pegasus Yayınları. K7. Kabat-Zinn, J. (2019). Full Catastrophe Living. Piatkus Books. K8. Williams, M. Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2015). Iyi Hissetme Sanatı. Diyojen Yayıncılık. K9. Kabat-Zinn, J. (2018). The Healing Power of Mindfulness. Hachette Books. K10. Kabat-Zinn, J. (2005). Wherever You Go There You Are. Hachette Books.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili kavramların ve boyutların ele alınması; günlük yaşamda insan olmanın getirdiği biyo-psiko-sosyo-duygusal ve spiritüel boyutta şefkatle ilgili uygulamalarının kullanımının sağlanması.
    Dersin İçeriği Şefkate giriş, Şefkatin üç boyutu, Şefkat ve bilinçli farkındalık, Şefkat ile ilişkili kavramlar, Tehdit, dürtü ve yatıştırıcı sistemler, Tehdit ve öz-şefkat, Nezaketle yaklaşmak, Şefkati içselleştirmek, Değerlerle uyumlu yaşamak için öz-şefkat, Duygusal esenlik ve mutluluğu arttırmak, Zorlayıcı duygu ve durumlarda şefkat Bilgelik ve şefkat, Günlük yaşamda şefkat uygulamaları, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkatle ilgili teori ve araştırmalar, Bilinçli farkındalık temelli şefkati psikiyatri hemşireliği mesleki uygulamalarına entegre etmek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 5
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. -
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 4
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. -
    5 Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır. 2
    6 Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 3
    8 Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster