Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Antijen-antikor reaksiyonları
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
Etkene özgü antijenin saptanması
|
K1: Bölüm 5
|
4
|
Etkene özgü antikorun saptanması
|
K1: Bölüm 2
|
5
|
Antijen-antikor birleşmesi
|
K1: Bölüm 7
|
6
|
Serolojik testler
|
K1: Bölüm 7
|
7
|
Presipitasyon testleri
|
K1: Bölüm 8
|
8
|
Aglütinasyon testleri
|
K1: Bölüm 8
|
9
|
Kompleman birleşmesi ve flokülasyon testleri
|
K1: Bölüm 8
|
10
|
Erken tanıya yönelik serolojik testler
|
K1: Bölüm 8
|
11
|
Floresanlı antikor (immunfloresans) testleri
|
K1: Bölüm 8
|
12
|
ELISA testi
|
K1: Bölüm 8
|
13
|
RIA testi
|
K1: Bölüm 8
|
14
|
Hızlı testler ve immüno-PCR
|
K1: Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat SİREKBASAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Serhat Sirekbasan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Abbas, A.K., Lichtman, A.H., Pillai, S. (2015). Çeviri: Camcıoğlu Y., Deniz G., Temel İmmünoloji İmmün Sistemin İşlevleri ve Bozuklukları. Güneş Tıp Kitapevleri, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Male, D., Brostoff, J., Roth, D.B., Roitt, I.M. (2008). Çeviri: İmir T., İmmünoloji. 7th Ed. Palme Yayınevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Hastalıklara karşı oluşan özgül immün cevabı araştırıp tanı koymaya yarayan immünolojik testler hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
5
|
3
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
|
4
|
4
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
-
|