Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Suyun yapısı ve canlılar için önemi
|
K1: Bölüm 12
|
2
|
Biyofiziksel kimya
|
K1: Bölüm 12
|
3
|
Deney hayvanlarında suyun önemi
|
K1: Bölüm 12
|
4
|
pH kavramı ve önemi
|
K1: Bölüm 12
|
5
|
Asitlik-Bazlık kavramı
|
K1: Bölüm 12
|
6
|
Deney hayvanlarında asitlik ve bazlık
|
K1: Bölüm 12
|
7
|
Yağlar, sindirimi, emilimi ve taşınması
|
K1: Bölüm 5, K2: Bölüm 2
|
8
|
Karbonhidratlar, sindirimi, emilimi ve taşınması
|
K1: Bölüm 4, K2: Bölüm 2
|
9
|
Proteinler, sindirimi, emilimi ve taşınması
|
K1: Bölüm 6, K2: Bölüm 3
|
10
|
Deney hayvanlarında beslenmenin önemi
|
K1: Bölüm 13
|
11
|
Gıda koruyucu maddeleri ve deney hayvanları
|
K2: Bölüm 6, YK1:Bölüm 12
|
12
|
Gıda katkı maddeleri ve deney hayvanları
|
K2: Bölüm 6, YK1: Bölüm 15
|
13
|
Deney hayvanlarında beslenme şekilleri
|
YK1: Bölüm 32
|
14
|
Besin maddelerinin deney hayvanlarında kullanımı
|
YK1: Bölüm 38
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Aksoy, M. (2011). Beslenme Biyokimyası, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
K2: R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harper?s İllustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China.
K2:Bora, E.S., Özlü, C. (2020). Klinik Bilimlerde Deney Hayvanı Modelleri, Akademisyen Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1:Bora, E.S., Özlü, C. (2020). Klinik Bilimlerde Deney Hayvanı Modelleri, Akademisyen Yayınevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciyi besin maddeleri ve besin maddelerinin deney hayvanlarında kullanımları hakkında bilgilendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Besin maddeleri, enerji değerleri, besinlerin muhafaza koşulları ve yolları, gıdalara katılan koruyucu maddeler, bu koruyucu maddelerin ve katkı maddelerinin deney hayvanları üzerine olan etkileri, besin maddelerinin deney hayvanlarında kullanımları hakkında temel bilgi oluşturmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Deney hayvanları bilimi ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
2
|
2
|
Deney hayvanları çeşitleri ve gelişim özellikleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
1
|
3
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
2
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip deney hayvanlarında görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu hayvanlara yönelik yapılacak uygulama yaklaşımlarını açıklar.
|
2
|
5
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak bağımsız deneysel model hazırlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Alana ilişkin bağımsız bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
7
|
Özel Deney hayvanlarının (spesifik patojen free gibi) özellikleri ve uygulama alanları hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olur.
|
-
|
8
|
Deney hayvanları ile deneysel model oluşturma ile ilgili eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
9
|
Deney hayvanlarına yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
10
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
2
|