ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uzmanlık Alan Dersi DHB700 GÜZ-BAHAR 8+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Olası tez konularını oluşturur ve belirler
    2-Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar
    3-Topladığı yayınları araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel Bilgilendirme Toplantısı K1:
    2 Konunun Seçimi 1 K1:
    3 Konunun Seçimi 2 K1:
    4 Konunun Seçimi 3 K1:
    5 Konunun Araştırılması 1 K1:
    6 Konunun Araştırılması 2 K1:
    7 Konunun Araştırılması 3 K1:
    8 Konunun Araştırılması 4 K1:
    9 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 1 K1:
    10 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 2 K1:
    11 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 3 K1:
    12 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 4 K1:
    13 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 5 K1:
    14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması 6 K1:
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tünay Kontaş Aşkar, Doç.Dr. Öğretim Üyesi Şinasi Aşkar
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Tünay Kontaş Aşkar

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Remzi Orkun Akgün

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. "Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. " K2. "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 " K3. İde Tayfun, Laboratuvar Hayvanları Biliminin Temel İlkeleri, Medipres, 2003.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir
    Dersin İçeriği Tez konunun seçimi, tartışılması ve araştırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Deney hayvanları bilimi ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 1
    2 Deney hayvanları çeşitleri ve gelişim özellikleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahiptir. -
    3 Deney hayvanlarının gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. 2
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip deney hayvanlarında görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu hayvanlara yönelik yapılacak uygulama yaklaşımlarını açıklar. -
    5 Deney hayvanlarının gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak bağımsız deneysel model hazırlar ve uygular. 2
    6 Alana ilişkin bağımsız bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. 2
    7 Özel Deney hayvanlarının (spesifik patojen free gibi) özellikleri ve uygulama alanları hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olur. 2
    8 Deney hayvanları ile deneysel model oluşturma ile ilgili eğitim programları geliştirir ve uygular. -
    9 Deney hayvanlarına yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    10 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster