ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    HEMŞİRELİKTE KAVRAM VE KURAM HSH508 GÜZ-BAHAR 2+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelik kavram ve kuram kavramlarını tanımlar.
    2-Hemşirelik kavram ve kuramları ile ilgili tarihsel gelişim sürecini açıklar. .
    3-Hemşirelik eğitiminde kavram ve kuramların kullanımının önemini kavrar.
    4-Hemşire kuramcılardan en az beş tanesini sayar.
    5-Hemşire kuramcıların hemşirelik ile ilgili düşüncelerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, dersin tanıtımı
    2 Kavram ve kuram ile ilgili temel kavramlar
    3 Hemşirelik kavram ve kuramlarının tarihsel gelişimi
    4 Kavram ve kuramların hemşirelik eğitiminde kullanımı
    5 Hemşire teorisyenler FLORENCE NIGHTINGALE
    6 Hemşire teorisyenler HILDEGARD E. PEPLAU
    7 Hemşire teorisyenler VIRGINIA HENDERSON
    8 Hemşire teorisyenler LYDIA HALL
    9 Hemşire teorisyenler DOROTHEA OREM
    10 Nurse theorists FAYE ABDELLAH
    11 Hemşire teorisyenler JEAN ORLANDO
    12 Hemşire teorisyenler MYRA ESTRIN LEVINE
    13 Hemşire teorisyenler MARTHA ROGERS
    14 Hemşire teorisyenler BETTY NEUMAN
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ÖĞR. GÖR. DR. GÖZDE ÖZARAS ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Masters, K.: Nursing Theories, A Framework for Professional Practice, World Headquarters, 2. Baskı, 2015, s.128-137 2. Ocakçı, A.F.; Alpar, Ş.E.: Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Model Örnekleri, İstanbul Medikal Yayıncılık 3. Alligood MR., Tomey A.M. (2010). Nursing Theories.7. th ed. Mosby Elsevier. 4. McEwen, M.; Wills E.M.: Theoretical Basis for Nursing, 4th. Edition, Wolters Kluwer 5. Birol, L.: Hemşirelik Süreci, Berke Ofset Matbaacılık, 2013
    Yardımcı Kitap 1. Sabuncu, N., Alpay, Ş., İlhan, S., Bahçecik, N., Batmaz, M., Özdilli, K., Özhan, F., Dursun, S.: Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar, Alter Yayıncılık, Ekim 2011 2. Aştı, A.T.; Karadağ A.:Hemşirelik Esasları, Akademi Basın ve Yayıncılık, Ağustos 2013 3. Velioğlu, P.: Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2012 4. Şentürk, S.E.: Meslek Olarak Hemşirelik ve Hemşirelikte Etik İlkeler, Nobel Matbaacılık, 2013
    Dersin Amacı Bu ders, öğrenciye hemşirelik kavram ve kuramını kapsamlı bir şekilde inceleyebilme, yorumlama, hemşirelik bakımında bu kavram ve kuramlardan yararlanma, kavram ve kuramları değerlendirme ve kuram ve model geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırır.
    Dersin İçeriği Hemşirelikte kavram ve kuram ile ilgili temel bilgiler, hemşirelikte kavram ve kuram ile ilgili tarihsel gelişim süreci, hemşirelik eğitiminde kavram ve kuramların kullanımı ve hemşire kuramcılar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. -
    2 Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi anlatır. 2
    3 Halk Sağlığı Hemşireliği alanında edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmede kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    5 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırıma yöntemlerini kullanarak çözümler. -
    6 Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
    7 Halk Sağlığı Hemşireliğin de veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster