Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
|
K1
|
2
|
Kanıta dayalı uygulama ve kanıta dayalı hemşirelik, Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının adımları Kanıta Dayalı Hemşireliğin Yararları nelerdir
|
K1
|
3
|
Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir?
|
K2
|
4
|
Hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezlerini inceleme (Cochrane, EBN, CINAHL vb) ve yayınların kullanımı
|
K3
|
5
|
Yanıtlanabilir soru oluşturma (PICO), kanıta dayalı kaynaklardan kanıt bulma ve değerlendirme
|
K1
|
6
|
Randomize kontrollü çalışma inceleme
|
K2
|
7
|
Meta analiz ve sistematik derleme inceleme
|
K3
|
8
|
Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler nelerdir
|
K3
|
9
|
Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar/rehberler ile ilgili literatür tarama nasıl yapılır
|
K2
|
10
|
Araştırma kanıtlarının hemşirelik uygulamalarına entegrasyonu nasıl yapılır
|
K2
|
11
|
Nicel araştırmaların eleştirel değerlendirilmesi
|
K1
|
12
|
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) nelerdir
|
K2
|
13
|
Araştırma Kalitesini, Kanıtın ve Önerinin Gücünü Değerlendirme
|
K2
|
14
|
Hemşirelikle ilgili kanıt temelli uygulama örnekleri
|
K3
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Figen EROL URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Craig, J., & Smyth, R. L. (2007). The evidence-based practice manuel for nurses. (2nd ed.).Churchill Livingstone, Londra.
K2. Dicenso, A., Guyatt, G., & Ciliska, D. (2004). Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. (1 st ed). Mosby, London.
K3. Kara, M., & Babadağ, K. (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(3)3, 96-104.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencinin kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberlere ulaşma; verileri analiz etme; kanıta dayalı hemşirelik bilgilerini değerlendirme ve hasta bakımına yansıtabilme becerisini kazanmasını amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kanıta Dayalı Tıbbın tanımı, Kanıta Dayalı Tıbbın tarihçesi ve ortaya çıkma nedeni, Kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımı, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, Kanıtın derecesi, Kanıt düzeyleri, Güvenilir kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları, Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri, KDT Veri Tabanları, Kanıta Dayalı Uygulamada Engeller
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
2
|
Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi anlatır.
|
3
|
3
|
Halk Sağlığı Hemşireliği alanında edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmede kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
5
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırıma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
4
|
6
|
Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
|
3
|
7
|
Halk Sağlığı Hemşireliğin de veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
-
|