ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KANITA DAYALI HEMŞİRELİK HSH509 GÜZ-BAHAR 2+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlama
    2-Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarına ulaşma
    3-Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirme
    4-Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtma
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Figen EROL URSAVAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Craig, J., & Smyth, R. L. (2007). The evidence-based practice manuel for nurses. (2nd ed.).Churchill Livingstone, Londra. K2. Dicenso, A., Guyatt, G., & Ciliska, D. (2004). Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. (1 st ed). Mosby, London. K3. Kara, M., & Babadağ, K. (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(3)3, 96-104.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencinin kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberlere ulaşma; verileri analiz etme; kanıta dayalı hemşirelik bilgilerini değerlendirme ve hasta bakımına yansıtabilme becerisini kazanmasını amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Kanıta Dayalı Tıbbın tanımı, Kanıta Dayalı Tıbbın tarihçesi ve ortaya çıkma nedeni, Kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımı, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, Kanıtın derecesi, Kanıt düzeyleri, Güvenilir kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları, Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri, KDT Veri Tabanları, Kanıta Dayalı Uygulamada Engeller
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster