ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Çevre Biyolojisi CSY502 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Küresel değişikliklerin ekolojik sonuçlarını listeler
    2-Dersin konuları ile ilgili bilimsel makaleleri değerlendirir
    3-Doğadaki bir olguyu açıklamada farklı bilim disiplinlerinin etkileşimini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler404520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   167
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,57 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekosistem tanımı K1 - Tüm makale K3 - Tüm makale
    2 Başlıca ekosistem tipleri K2 - Tüm makale
    3 Biyojeokimyasal döngüler K3 -Tüm makale
    4 Populasyon ve Komünite Ekolojisi (Yapı ve dinamikleri)-I K1 -Tüm makale
    5 Populasyon ve Komünite Ekolojisi (Yapı ve dinamikleri)-II K2 -Tüm makale
    6 Biyoçeşitlilik kavramı ve Türkiye Biyoçeşitliliği K4 - Tüm makale K5 - Tüm makale
    7 Doğa Korumada temel yaklaşımlar K4 - Tüm makale K5 - Tüm makale
    8 Süksesyon (sıralı değişim), müdahaleler ve küresel değişiklikler K4 -Tüm makale
    9 Kirleticiler, biyolojik birikim, biyolojik yükseltgenme K3 -Tüm makale
    10 İnsan faaliyetlerinin ekosistemler üzerindeki etkileri-I K3 -Tüm makale
    11 İnsan faaliyetlerinin ekosistemler üzerindeki etkileri-II K3 -Tüm makale
    12 Küresel değişimler ve sağlık etkileri-I K5 -Tüm makale
    13 Küresel değişimler ve sağlık etkileri-II K5 - Tüm makale
    14 Genel değerlendirmeler ve tartışma K5 -Tüm makale
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Canfield, D.B., Glazer, A.N. & Falkowski, P.G. (2010). The evolution and future of Earth`s nitrogen cycle. Science, 330, 192-196. K2. Kelly, B.C., Ikonomu, M.G., Morin, A.E. & Gobas, F.A. (2007). Food web specific biomagnification of persistent organic pollutants. Science, 317, 236-239. K3. Şekercioğlu, Ç.H., Anderson, S., Akçay, E., Bilgin, R., Can, Ö.E., Semiz, G., Tavşanoğlu, Ç., Yokeş, M.B., Soyumert, A., İpekdal, K., Sağlam, İ.K., Yücel, M. & Dalfes, H.N. (2011). Turkey`s globally important biodiversity in crisis. Biological Conservation, 144: 2752-2769. K4. Bonan, G.B. (2008). Forests and Climate Change: Forcings, Feedbacks, and the Climate Benefits of Forests. Science, 320: 1444-1449. K5. de Chazal, J., Rounsevell, M.D.A. (2009). Land-use and climate change within assessments of biodiversity change: A review. Global Environmental Change, 19: 306-315.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilimsel yöntemlerle nasıl incelendiğinin öğrenilmesi, güncel küresel ekolojik sorunlar ve yerel ölçekteki karşılıklarının irdelenip tartışılmasıyla, çevre biyolojisi konusundaki en son yaklaşımların öğrenilmesi.
    Dersin İçeriği - Küresel değişiklikler (arazi kullanım değişikliği, azot döngüsündeki değişiklikler, iklim değişikliği, tür istilası) ve bunların ekolojik sonuçları - Ekosistemin trofik yapısı ve birincil üretim ve çeşitlilik hipotezleri, - Kirleticilerin ekolojik etkileri ve biyolojik yükseltgenme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
    3 Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    5 Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. 3
    6 Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur. -
    7 Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır. 2
    9 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    10 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar. -
    11 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster