ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nutrigenetik ve Nutrigenomik CSY515 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nutrigenetik ve nutrigenomik tanımlarını açıklar.
    2-Nutrigenetikle hastalıkların nodüle edilmesini açıklar.
    3-Nutrigenomik ve halk sağlığı konusunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş - Nutrigenetik ve Nutrigenomik K1-Bölüm 1
    2 Mikrobesinleri Etkileyen Solute Transporter Genlerinde Varyasyonlar K1-Bölüm 2
    3 Karmaşık Gıdaların Fizyolojik Etkilerinin Çözülmesinde Nutrigenomik Yaklaşımlar K1-Bölüm 4
    4 Nutrigenetik ile Kardiyovasküler Hastalık Riskini Modüle Etme K1-Bölüm 5
    5 Nutrigenetik ile Obezite ve Diyabet Riskini Modüle Etme K1-Bölüm 6
    6 Nutrigenetik ve Crohn Hastalığı K1-Bölüm 7
    7 İnflamatuar Bağırsak Hastalıklarında Mikrobiyom ve Konak Etkileşimleri K1-Bölüm 8
    8 İnflamatuvar Bağırsak Hastalıklarında Besin ve Gen Etkileşimlerini K1-Bölüm 9
    9 İnflamatuvar Bağırsak Hastalıklarında Besin ve Gen Etkileşimlerini Anlamak İçin Hücre-Spesifik Gen İfade Modellerinin Önemi K2-Bölüm 9
    10 Nutrigenetik / Nutrigenomik Teknolojileri K1-Bölüm 15
    11 Gıda Endüstrisinde Nutrigenomik K2-Bölüm 12
    12 Pratikte Beslenme Genomiği K1-Bölüm 16
    13 Nutrigenomik ve Kişiselleştirilmiş Beslenme için Halk Sağlığı Bağlamı K1-Bölüm 20
    14 Nutrigenomik ve Halk Sağlığı K1-Bölüm 21
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özgür Kuzukıran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Ferguson, L. R. (2016). Nutrigenomics and nutrigenetics in functional foods and personalized nutrition. CRC Press. K2-Bouchard, C., & Ordovas, J. M. (2012). Recent advances in nutrigenetics and nutrigenomics (Vol. 108). Academic Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı tamamen bilimsel, etik, tüketici odaklı ve halk sağlığı yönleri dahil çeşitli perspektiflerden nutrigenetik ve nutrigenomik konularını ele almaktadır.
    Dersin İçeriği Nutrigenetik ve Nutrigenomik Kanser Kök Hücreleri ve Terapötik Uygulamaları Kanser Tedavisinde Vektör Olarak Mezenkimal Kök Hücreler Kanserle Mücadelede Kök Hücreler Tedavisi Genetik Hastalıklarla Mücadelede Kök Hücre Tedavisi Kanser Kök Hücreleri (CSC) ve Kanser İmmünoterapisinde Uygulanmaları Karaciğer Hastalıklarında İnsan Hepatik Kök / Progenitör Hücreler Kanser Tedavisinde İnsan Hepatik Kök / Progenitör Hücreler Yumurtalık Kanseri Tedavisinde Kök Hücreler Sistemik Lupus Eritematoz İmmünoterapisinde Mezenkimal Kök Hücre Bazlı Yaklaşımlar Kardiyomiyopati Tedavisinde Kök Hücre Tedavisi Genetik Nörodejeneratif Hastalıklarda Kök Hücre Uygulamaları Sinir Onarımında Kök Hücre Kullanımı Kas Onarımında Kök Hücre Kullanımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. -
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
    3 Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    5 Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. -
    6 Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur. -
    7 Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır. 4
    9 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    10 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar. -
    11 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster