Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamı
|
K1- Bölüm 1.
|
2
|
Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi
|
K1- Bölüm 2
|
3
|
Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi
|
K1- Bölüm 1.
|
4
|
Sürekli kalite iyileştirmenin ögeleri
|
K1- Bölüm 6, K2- Bölüm 1, 2
|
5
|
Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi
|
K1- Bölüm 5.
|
6
|
Müşteri odaklılık
|
K1- Bölüm 18.
|
7
|
Veri toplama
|
K1- Bölüm 4.
|
8
|
Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri
|
K1- Bölüm 1.
|
9
|
Kalite için liderlik
|
K1- Bölüm 9.
|
10
|
Kalite iyileştirme modelleri
|
K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
|
11
|
Stratejik kalite yönetimi
|
K1- Bölüm 13.
|
12
|
Dışsal kalite değerlendirme
|
K1- Bölüm 1.
|
13
|
Hasta güvenliği
|
K1- Bölüm 10.
|
14
|
Türkiye`de sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme çalışmaları
|
K3- Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
Non
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Görevlisi Banuçiçek Yücesan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Görevlisi Sinan Bulut
Dr. Öğretim Görevlisi Ülkühan Bike Esen
|
Kaynaklar
|
K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA.
K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland.
K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile ,öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık Yönetimi alanında sahip olunan teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır
|
1
|
2
|
Sağlık yönetimi alanında yapılacak çalışmalara ilişkin veri toplar, analiz eder ve değerlendirir
|
-
|
3
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlar
|
3
|
4
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır
|
4
|
5
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinde tüm birimlerin görev yetki ve sorumluluklarını bilerek toplumun sağlık statüsünü geliştirecek şekilde görev yapar
|
2
|
6
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgileri mesleki hayatta kullanır.
|
3
|
7
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
8
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
3
|