ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi SAY558 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlar
    2-Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırır
    3-Hasta güvenliği ile ilgili temel kavramları ve dış değerlendirmeyi açıklar
    4-Hastanelerdeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirir
    5-Kalite iyileştirme araçlarını uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sağlık hizmetlerinde kalitenin anlamı K1- Bölüm 1.
    2 Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi K1- Bölüm 2
    3 Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi K1- Bölüm 1.
    4 Sürekli kalite iyileştirmenin ögeleri K1- Bölüm 6, K2- Bölüm 1, 2
    5 Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi K1- Bölüm 5.
    6 Müşteri odaklılık K1- Bölüm 18.
    7 Veri toplama K1- Bölüm 4.
    8 Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri K1- Bölüm 1.
    9 Kalite için liderlik K1- Bölüm 9.
    10 Kalite iyileştirme modelleri K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
    11 Stratejik kalite yönetimi K1- Bölüm 13.
    12 Dışsal kalite değerlendirme K1- Bölüm 1.
    13 Hasta güvenliği K1- Bölüm 10.
    14 Türkiye`de sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme çalışmaları K3- Bölüm 1
    Ön Koşul Non
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Görevlisi Banuçiçek Yücesan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Görevlisi Sinan Bulut Dr. Öğretim Görevlisi Ülkühan Bike Esen
    Kaynaklar K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA. K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland. K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders ile ,öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sağlık Yönetimi alanında sahip olunan teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır 1
    2 Sağlık yönetimi alanında yapılacak çalışmalara ilişkin veri toplar, analiz eder ve değerlendirir -
    3 Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlar 3
    4 Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır 4
    5 Sağlık sistemi örgütlenmesinde tüm birimlerin görev yetki ve sorumluluklarını bilerek toplumun sağlık statüsünü geliştirecek şekilde görev yapar 2
    6 Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgileri mesleki hayatta kullanır. 3
    7 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. -
    8 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    9 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster