ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Halk Sağlığı Hemşireliği I HSH601 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modelleri tanımlar.
    2-Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık yasalarını, politikalarını ve ekonomisini açıklar.
    3-Halk sağlığı hemşireliğinin toplumdaki değişim ajanı rolünü değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amaç ve hedeflerinin tanıtımı K1, Bölüm 1
    2 Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller- 1 K1, Bölüm 2
    3 Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller- 2 K1, Bölüm 2
    4 Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller- 3 K1, Bölüm 2
    5 Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları- 1 K1, Bölüm 10
    6 Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları- 2 K1, Bölüm 10
    7 Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık yasaları- 1 K1, Bölüm 10
    8 Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık yasaları- 2 K1, Bölüm 10
    9 Sağlık ekonomisi K1, Bölüm 12
    10 Halk sağlığı hemşireliği hizmetlerinin değerlendirilmesi-1 K1, Bölüm18-24
    11 Halk sağlığı hemşireliği hizmetlerinin değerlendirilmesi-2 K1, Bölüm18-24
    12 Halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü K1, Bölüm 37-50
    13 Halk sağlığı hemşireliğinin geleceği K1, Bölüm 37-50
    14 Dersin değerlendirilmesi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlknur GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Serap Açıkgöz Dr. Öğr. Üyesi Funda Aslan
    Kaynaklar K1. Erkin, Ö, Kalkım, A., Göl, İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Maurer, F. A., & Smith, C. M. (2009). Community/ Public health Nursing practice Health for families and populations. 4th edit. Saunders Elseiver, St.Louis Publishers. YK2. Stanhope, M., & Lancaster J. (2011). Public Health Nursing: Population-Centered HealthCare in the Community. 8nd edit. Elsevier Health Sciences. YK3. Stamler, L.L.,& Yiu, L. (2011). Community Health Nursing: A CanadianPerspective. 3nd edit. Pearson Prentice Hall Publisher. YK4. Schneider, M. J. (2011). Introduction to Public Health. Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins YK5. Gözüm, S. (2016). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi Çalışanları İçin Okul Toplumunun Sağlığı. Vize Yayıncılık: Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin geleceğine yön vermek üzere halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller ile sağlıkla ilgili yasaların ve politikaların halk sağlığı ile ilişkisini anlaması ve halk sağlığı hemşireliği hizmetleri ile ilişkilendirmesidir.
    Dersin İçeriği Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık yasaları, politikaları ve ekonomisi, halk sağlığı hemşireliğinin toplumdaki değişim ajanı rolü dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 4
    3 Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir. 5
    4 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. -
    5 Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapar. -
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
    7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster