ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Sağlığı Hemşireliği HSH607 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul sağlığı hemşiresinin rol ve işlevlerini açıklar.
    2-Okul toplumunu tanımlar, akut ve kronik sağlık durumlarını değerlendirir.
    3-Okul grubuna (aile, okul personeli, öğrenci) yönelik sağlığı geliştirme ve eğitimi programını değerlendirir.
    4-Okul çevresini (kantin, yemekhane, tuvaletler, koridorlar, sınıflar vb.) sağlık riskleri yönünden gözlemleyerek öneriler geliştirir.
    5-Okul sağlığı politikaları ile ilgili bilgiyi analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Okul sağlığı tanımı önemi ve gelişimi K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    2 Okul sağlığını etkileyen faktörler K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    3 Okul sağlığı kavramları ve teorileri K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    4 Dönemlerine göre okul toplumu K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    5 Okul sağlık gereksinimlerinin belirlenmesi K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    6 Okul bakım gereksinimleri K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    7 Okul içi iletişim ve ailenin toplumla etkileşimi K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    8 Okul sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçları-1 K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    9 Okul sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçları-2 K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    10 Okul sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonları K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    11 Özel sağlık sorunlarına yaklaşım K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    12 Okul sağlığı hemşireliğinde kayıt ve dokümantasyon K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    13 Değerlendirme, sunu-1 K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    14 Değerlendirme, sunu-2 K1, Bölüm 39; K2, Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. İlknur GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Funda ASLAN Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ Dr. Öğr. Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
    Kaynaklar K1: Erkin, Ö. , Kılınç E. (2021) Okul Sağlığı Hemşireliği , Bölüm 39, (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi editörler; Erkin, Ö, Kalkım, A., Göl, İ. ISBN: 9786052369371, Ankara K2: Stanhope, M., & Lancaster, J. (2019). Public health nursing, 9th part: Population-centered health care in the community. Elsevier Health Sciences. 10th edition, ISBN: 978 0-23-58224, Canada
    Yardımcı Kitap ...
    Dersin Amacı Bu ders, okul temelli sağlık hizmetlerinin planlanması ve okul sağlığı hemşireliği uygulamalarında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği ile ilgili kavram ve teorileri tanıtarak, okul sağlığı hemşireliğinin gelişimi, rolleri ve yasal durumunu tanımlar. Aynı zamanda okul toplumunun gelişimsel dönemlerine göre risk belirleme, aile içi etkileşim, kültürel özellikler ve okul sağlığını geliştirme üzerine odaklanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
    3 Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir. 4
    4 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. -
    5 Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapar. -
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
    7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster