Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Okul sağlığı tanımı önemi ve gelişimi
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
2
|
Okul sağlığını etkileyen faktörler
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
3
|
Okul sağlığı kavramları ve teorileri
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
4
|
Dönemlerine göre okul toplumu
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
5
|
Okul sağlık gereksinimlerinin belirlenmesi
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
6
|
Okul bakım gereksinimleri
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
7
|
Okul içi iletişim ve ailenin toplumla etkileşimi
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
8
|
Okul sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçları-1
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
9
|
Okul sağlığı hemşireliği tanımı, gelişimi, amaçları-2
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
10
|
Okul sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonları
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
11
|
Özel sağlık sorunlarına yaklaşım
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
12
|
Okul sağlığı hemşireliğinde kayıt ve dokümantasyon
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
13
|
Değerlendirme, sunu-1
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
14
|
Değerlendirme, sunu-2
|
K1, Bölüm 39;
K2, Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. İlknur GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Funda ASLAN
Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi Hilal ALTUNDAL DURU
|
Kaynaklar
|
K1: Erkin, Ö. , Kılınç E. (2021) Okul Sağlığı Hemşireliği , Bölüm 39, (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi editörler; Erkin, Ö, Kalkım, A., Göl, İ. ISBN: 9786052369371, Ankara
K2: Stanhope, M., & Lancaster, J. (2019). Public health nursing, 9th part: Population-centered health care in the community. Elsevier Health Sciences. 10th edition, ISBN: 978 0-23-58224, Canada
|
Yardımcı Kitap
|
...
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, okul temelli sağlık hizmetlerinin planlanması ve okul sağlığı hemşireliği uygulamalarında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, okul sağlığı ve okul sağlığı hemşireliği ile ilgili kavram ve teorileri tanıtarak, okul sağlığı hemşireliğinin gelişimi, rolleri ve yasal durumunu tanımlar. Aynı zamanda okul toplumunun gelişimsel dönemlerine göre risk belirleme, aile içi etkileşim, kültürel özellikler ve okul sağlığını geliştirme üzerine odaklanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
3
|
3
|
Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir.
|
4
|
4
|
Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
|
-
|
5
|
Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
6
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
2
|
7
|
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilir.
|
-
|