ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farsça Tarihi Metinler II TAR504 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ Farsça kaynakları tanır.
    2-Ortaçağ Farsça kaynaklarda mevcut bulunan bilgileri değerlendirir.
    3-Ortaçağ Farsça kaynaklarının üslup sorunlarını analiz eder.
    4-Ortaçağ Farsça kaynaklarında mevcut olan tarih anlayışını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler4023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)011515
    Proje60000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hasan b. Taceddin-i Yezdî’nin Camiü’t-Tevârih-i Hasanî’sinden seçme metin okuma
    2 Hasan b. Taceddin-i Yezdî’nin Camiü’t-Tevârih-i Hasanî’sinden seçme metin okuma
    3 Hondmir’in Habibü’s-Siyer’inden seçme metin okuma
    4 Hondmir’in Habibü’s-Siyer’inden seçme metin okuma
    5 Hondmir’in Düsturü’l-Vüzerâ’sından seçme metin okuma
    6 Hondmir’in Düsturü’l-Vüzerâ’sından seçme metin okuma
    7 Hüseyin Vâiz-i Kâşifî’nin Ahlâk-ı Muhsinî’sinden seçme metin okuma
    8 Hüseyin Vâiz-i Kâşifî’nin Ahlâk-ı Muhsinî’sinden seçme metin okuma
    9 Hüseyin Vâiz-i Kâşifî’nin Ahlâk-ı Muhsinî’sinden seçme metin okuma
    10 Mirhond’un Ravzâtü’s-Safa’sından seçme metin okuma
    11 Mirhond’un Ravzâtü’s-Safa’sından seçme metin okuma
    12 Farsça Tarihi Metinlerde Selçuklulara Dair Dair Bilgiler
    13 Farsça Tarihi Metinlerde Osmanlılara Dair Bilgileri Değerlendirme
    14 Farsça Tarihi Metinlerde Beyliklere Dair Bilgileri Değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime DURMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hasan b. Taceddin-i Yezdî, Camiü?t-Tevârih-i Hasanî Hondmir, Habibü?s-Siyer Hondmir, Düsturü?l-Vüzerâ Hüseyin Vâiz-i Kâşifî, Ahlâk-ı Muhsinî Mirhond, Ravzâtü?s-Safa
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Ortaçağ kaynakları konusunda bilgi sahibi olmalarını ve bu kaynakları değerlendirebilmelerini sağlamaktır
    Dersin İçeriği Hasan b. Taceddin-i Yezdî?nin Camiü?t-Tevârih-i Hasanî?sinden seçme metin okuma, Hondmir?in Habibü?s-Siyer?inden seçme metin okuma, Hüseyin Vâiz-i Kâşifî?nin Ahlâk-ı Muhsinî?sinden seçme metin okuma,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 4
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 4
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster