|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Eş-Şucâ;î ve tarihçiliği
|
|
|
2
|
Mufaddal b. Ebîl-Fedâil ve tarihçiliği
|
|
|
3
|
El-;Aynî ve tarihçiliği
|
|
|
4
|
El-Aynî ve tarihçiliği
|
|
|
5
|
İbn Şeddâd ve tarihçiliği
|
|
|
6
|
İbn Şeddâd ve tarihçiliği
|
|
|
7
|
İbnu`l-Esîr ve tarihçiliği
|
|
|
8
|
İbnu`l-Esîr ve tarihçiliği
|
|
|
9
|
İbnul-Esîr ve tarihçiliği
|
|
|
10
|
Ebû;l-Fidâ ve tarihçiliği
|
|
|
11
|
Ebûl-Fidâ ve tarihçiliği
|
|
|
12
|
Arapça tarih Metinlerde Selçuklulara Dair Dair Bilgiler
|
|
|
13
|
Arapça tarih Metinlerde Osmanlılara Dair Bilgiler
|
|
|
14
|
Arapça tarih Metinlerde Beyliklere Dair Bilgiler
|
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ali ÇAPAR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
-
|
|
Yardımcı Kitap
|
Şemseddin Günaltay, İslam Tarihinin Kaynakları, İstanbul, 1991.
Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İstanbul, 1998.
Altan Çetin, Ebru Altan, Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynakları, İstanbul, 2008.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin Ortaçağ kaynakları konusunda bilgi sahibi olmalarını ve bu kaynakları değerlendirebilmelerini sağlamaktır
|
|
Dersin İçeriği
|
Eş-Şucâ?î ve tarihçiliği, Mufaddal b. Ebî?l-Fedâil ve tarihçiliği, El-?Aynî ve tarihçiliği, İbn Şeddâd ve tarihçiliği, İbnu?l-Esîr ve tarihçiliği, Ebû?l-Fidâ ve tarihçiliği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
4
|
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
3
|
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|