ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça Tarihi Metinler II TAR506 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ Arap kaynaklarını tanır.
    2-Ortaçağ Arap kaynaklarında mevcut bulunan bilgileri değerlendirir.
    3-Ortaçağ kaynaklarının üslup sorunlarını analiz eder.
    4-Ortaçağ kaynaklarında mevcut olan tarih anlayışını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler4023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)011515
    Proje60000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eş-Şucâ;î ve tarihçiliği
    2 Mufaddal b. Ebîl-Fedâil ve tarihçiliği
    3 El-;Aynî ve tarihçiliği
    4 El-Aynî ve tarihçiliği
    5 İbn Şeddâd ve tarihçiliği
    6 İbn Şeddâd ve tarihçiliği
    7 İbnu`l-Esîr ve tarihçiliği
    8 İbnu`l-Esîr ve tarihçiliği
    9 İbnul-Esîr ve tarihçiliği
    10 Ebû;l-Fidâ ve tarihçiliği
    11 Ebûl-Fidâ ve tarihçiliği
    12 Arapça tarih Metinlerde Selçuklulara Dair Dair Bilgiler
    13 Arapça tarih Metinlerde Osmanlılara Dair Bilgiler
    14 Arapça tarih Metinlerde Beyliklere Dair Bilgiler
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Ali ÇAPAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap Şemseddin Günaltay, İslam Tarihinin Kaynakları, İstanbul, 1991. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İstanbul, 1998. Altan Çetin, Ebru Altan, Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynakları, İstanbul, 2008.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Ortaçağ kaynakları konusunda bilgi sahibi olmalarını ve bu kaynakları değerlendirebilmelerini sağlamaktır
    Dersin İçeriği Eş-Şucâ?î ve tarihçiliği, Mufaddal b. Ebî?l-Fedâil ve tarihçiliği, El-?Aynî ve tarihçiliği, İbn Şeddâd ve tarihçiliği, İbnu?l-Esîr ve tarihçiliği, Ebû?l-Fidâ ve tarihçiliği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 4
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster