ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Dönem Osmanlı Diplomasisi II TAR524 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diplomasi kavramını tanımlar.
    2-Osmanlı Diplomasisini analiz eder.
    3-Osmanlı Diplomasisinin değişen durumunu anlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje1018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40000
    Diğer 011616
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş Bilgileri K1-Bölüm 1
    2 Diplomasi, Tanımı, Anlamı ve Önemi Ad-hoc yani geçici Diplomasi anlayışı K1-Bölüm 2
    3 Genel Diplomasi hakkında bilgiler K1-Bölüm 3
    4 Genel Diplomasi hakkında bilgiler K1-Bölüm 4
    5 Osmanlı Devletinin Klasik Dönem Diplomasisi K1-Bölüm 5
    6 Osmanlı Devletinin Yükseliş Dönemi Diplomasisi K1-Bölüm 6
    7 Karlofça Antlaşmasından Sonra Osmanlı Diplomasisi K2-Bölüm 1
    8 XVIII. Yüzyıl Osmanlı Diplomasi Anlayışı K2-Bölüm 2
    9 Sınır Diplomasisi ve Uygulamaları K3-Bölüm 1
    10 Sınır Diplomasisi ve Uygulamaları K3-Bölüm 2
    11 XVIII. Yüzyıl Elçileri ve Raporları K4-Bölüm 1
    12 XVIII. Yüzyıl Elçileri ve Raporları K4-Bölüm 2
    13 Sürekli Diplomasiye Geçiş ve XIX. Yüzyıl Diplomasisi K1-Bölüm 7, K4-Bölüm 3
    14 Sürekli Diplomasiye Geçiş ve XIX. Yüzyıl Diplomasisi K1-Bölüm 8, K4-Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Güner DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Turan, N. S. (2015). İmparatorluk ve Diplomasi, Osmanlı Diplomasisinin İzinde. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. K2- Doğan, G. (2017). Venediklü İle Dahi Sulh Oluna. İletişim Yayınları, İstanbul. K3- Doğan, G. (2021). Karlofça`dan Ziştovi`ye Osmanlı Sınırları veya Sınır Diplomasisi (1699-1795), Tarih ve Toplum Yeni Yaklaşımlar, Sayı:18, ss.92-125 K4- Beydilli, K (2007). Sefaret ve Sefaretnâme Hakkında Yeni Bir Değerlendirme, Osmanlı Araştırmaları, XXX (Ed: Halil İnalcık vd.), ss.9-30.
    Yardımcı Kitap YK1- Unat, F. R. (2008). Osmanlı Sefirleri ve Sefaretnameleri. TTK Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Osmanlı Devletinin Diplomasisini anlamak ve değişen diplomasi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
    Dersin İçeriği Diplomasinin Tanımı, Anlamı ve Önemi, Eski Diplomasi (Ad-Hoc), Sürekli Diplomasiye Geçiş, Genel Diplomasinin Tarihi, XIX. Yüzyıl Diplomasisi, Sınır Diplomasisi, Elçiler ve Raporları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 1
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster