ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Batıda Osmanlı İmajı TAR541 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İmaj kavramı ve İmaj çalışmalarının içeriğini tanımlar.
    2-Tarihsel süreç içinde Türk, Müslüman ve Osmanlı imajlarının Avrupa?daki niteliği ve değişimini yorumlar.
    3-Avrupalı zihninde oluşan bu imajların siyasi ve sosyal tarihe yansımalarını değerlendirir.
    4-Osmanlı imajının özellikle akademik tarih araştırmalarını nasıl etkilediğini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler20520100
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 2012222
    Toplam İş Yükü(Saat)   223
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,43 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, kapsamı ve Genel kaynaklar hakkında bilgilerin verilmesi K1, Bölüm 1
    2 İmaj kavramı. K1, Bölüm 1
    3 Akademik tarih araştırmaları içinde imaj çalışmaları. K1, Bölüm 2
    4 Türk, Müslüman ve Osmanlı imajı kavramları. K1, Bölüm 2
    5 Osmanlı İmajının oluşum süreci. K1, Bölüm 2
    6 Osmanlı İmajının oluşum süreci. K1, Bölüm 3
    7 Osmanlı imajının yansıdığı eserler K1, Bölüm 4
    8 Seyahatnameler. K2, Bölüm 1
    9 Seyahatnameler. K2, Bölüm 1
    10 Tarihi Roman- hikaye ve tiyatro eserleri K1, Bölüm 5
    11 Osmanlı İmajının niteliği. K1, Bölüm 5
    12 Oluşan bu imajın 19. ve 20. yüzyıla yansımaları. K1, Bölüm 5
    13 Osmanlı imajının tarih araştırmalarına yansıması. K1, Bölüm 6
    14 Osmanlı imajının tarih araştırmalarına yansıması K1, Bölüm 6
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Güner DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Neuman, C. K., Edvilijo G., Günsel R. ve Diğerleri, (2005), 17. Yüzyıl Avrupa?sında Türk İmajı, İstanbul K2- Şahin, G. (2007), İngiliz Seyahatnamelerinde Osmanlı Toplumu ve Türk İmajı, İstanbul K3- Alkan, N. (2006), Avrupa Karikatürlerinde II. Abdülhamit ve Osmanlı İmajı, İstanbul K4-Kumrular, Ö. (2008), Avrupa?da Türk Düşmanlığının Kökeni Türk Korkusu, İstanbul
    Yardımcı Kitap Şahin, Gürsoy, İngiliz Seyahatnamelerinde Osmanlı Toplumu ve Türk İmajı, İstanbul 2007. Neuman, Christoph K., Edvilijo Gardina, Günsel Renda ve Diğerleri, 17. Yüzyıl Avrupa?sında Türk İmajı, İstanbul 2005. Alkan, Necmettin, Avrupa Karikatürlerinde II. Abdülhamit ve Osmanlı İmajı, İstanbul 2006. Kumrular, Özlem, Avrupa?da Türk Düşmanlığının Kökeni Türk Korkusu, İstanbul 2008
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; özellikle yükselme döneminde Avrupa devletleriyle sınır komşusu olan Osmanlı devletinin Avrupa devletleri ve halkları gözündeki Türk, Müslüman ve Osmanlı imajları konusunu ortaya koyarken oluşan bu imajların 20. yüzyılı nasıl etkilediğini izah edebilmektir.
    Dersin İçeriği İmaj kavramı, Türk, Müslüman ve Osmanlı imajı kavramları, Osmanlı İmajının oluşum süreci, Osmanlı İmajının niteliği.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 2
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 2
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster