|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Milliyetçiliğin Tanımı
|
|
|
2
|
Osmanlı Devleti’nde yönetim zaafları ve ekonomik çöküntü
|
|
|
3
|
Rus Çarı I. Petro’dan itibaren Osmanlı-Rus savaşlarında Slav ve Ortodokslara yönelik propagandaları
|
|
|
4
|
Fransız İhtilalinin yaydığı fikirlerin azınlıklar üzerinde etkileri ve Marks’ın fikirlerinin etkisi
|
|
|
5
|
Avrupa ve Rusya’daki okullarda eğitim gören Osmanlı azınlık gençlerinin Osmanlı memleketlerindeki ayrılıkçı faaliyetleri
|
|
|
6
|
Osmanlı’da ilk ayaklanma Sırp İsyanı
|
|
|
7
|
Yunan ayaklanmasına giden yolda Rusların etkileri, Avrupalı aydınların etkileri
|
|
|
8
|
Yunan ayaklanmasına giden yolda Rusların etkileri, Avrupalı aydınların etkileri
|
|
|
9
|
Ermeni milli uyanışına giden yolda Avrupa ve Rusya eğitim ve kültürel kurumlarının etkileri
|
|
|
10
|
Osmanlı ülkesinde faaliyet gösteren Hristiyan misyonerlerin azınlık hareketlerine etkileri
|
|
|
11
|
Ermeni siyasi örgütleri ve faaliyetleri: Hınça, Taşnak ve diğerleri
|
|
|
12
|
Osmanlı Aydını ve milliyetçilik
|
|
|
13
|
Osmanlı Aydını ve milliyetçilik
|
|
|
14
|
Birinci Dünya Savaşı ve Milli Mücadele’de azınlıkların olayları ve Türkler üzerinde etkileri
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
1
|
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
4
|
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|