ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Reformları TAR553 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı reformlarının temel mahiyetini kavrar,
    2-Lale Devrinden itibaren çeşitli alanlarda yapılan reformları değerlendirir.
    3-Reformların Osmanlı toplumu üzerindeki etkilerini analiz eder.
    4-Osmanlı reformlarının Türk modernleşmesindeki kavrar ve açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje5019999
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 1015115
    Toplam İş Yükü(Saat)   216
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,2 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Reform Kavramı, Osmanlı Reformlarının Temel Nitelikleri
    2 Lale Devri Reformları ve Etkileri
    3 III. Mustafa, I. Abdülhamit ve I. Mahmut Dönemlerinde Yapılan Askeri Yenilikler
    4 III. Selim Dönemi Reformları: Nizam-ı Cedit ve Sonuçları
    5 II. Mahmut Dönemi Reformları
    6 Tanzimat Reformları
    7 Tanzimat Reformlarının Değerlendirilmesi
    8 Tanzimat Reformlarının Değerlendirilmesi
    9 II. Abdülhamit Döneminde yapılan reformlar
    10 II. Abdülhamit Dönemi reformlarının Değerlendirilmesi
    11 II. Meşrutiyet Reformları
    12 II. Meşrutiyet Reformlarının Etkileri
    13 Türk Modernleşmesinde Osmanlı Reformlarının Rolü
    14 Türk Modernleşmesinde Osmanlı Reformlarının Rolü
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap LEWİS, Bernard. Modern Türkiye`nin Doğuşu, çev., Metin Kıratlı, Ankara, 1991. SHAW, J. Stanford. Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, I-II, çev., Mehmet Harmancı, İstanbul, 1983. BERKES, Niyazi. Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara, 1973 ÜLKEN, Hilmi Ziya. Türkiye`de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 1979. ERCÜMEND Kuran. Türk Çağdaşlaşması, Ankara, 1999.
    Dersin Amacı Osmanlı reformlarının temel dinamikleri ile bu reformların Osmanlı/Türk toplumu üzerindeki tesirlerini incelemek
    Dersin İçeriği Reform Kavramı, Osmanlı Reformlarının Temel Nitelikleri, Lale Devri Reformları ve Etkileri, III. Mustafa, I. Abdülhamit ve I. Mahmut Dönemlerinde Yapılan Askeri Yenilikler, III. Selim Dönemi Reformları: Nizam-ı Cedit ve Sonuçları, II. Mahmut Dönemi Reformları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 2
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster