ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağ Tarihi Kaynakları ve Metodolojisi I TAR501 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orta çağ tarihi araştırmaları ve metodolojisiyle ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Orta çağ tarihi araştırmaları için bilimsel veri toplama yöntemlerini seçer.
    3-Orta çağ tarihi araştırmalarında kullanılacak istatistiksel yöntemleri sıralar.
    4-Orta çağ tarihi akademik çalışmaları inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje60000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 022550
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ Tarihi Metodolojisine Giriş K1 BÖLÜM 1
    2 Ortaçağ Tarihi Araştırma Yöntemleri K1 BÖLÜM 1
    3 Ortaçağ Tarihi Araştırma Yöntemleri K1 BÖLÜM 1
    4 Ortaçağ İslam Tarihi Yazıcılığı K2 BÖLÜM 1-2
    5 Ortaçağ İslam Tarihi Kaynakları K2 BÖLÜM 2-3
    6 Ortaçağ İslam Tarihi Kaynakları K2 BÖLÜM 3-4
    7 İslam Öncesi Türk Tarihinin Temel Kaynakları K4 SAYFA 13-59
    8 İslam Öncesi Türk Tarihinin Temel Kaynakları K4.SAYFA 295-319
    9 Ortaçağ Tarihi Başlıca Kaynak Eserleri K5 BÖLÜM 1-2
    10 Ortaçağ Tarihi Başlıca Kaynak Eserleri K5 BÖLÜM 3-4
    11 Türk-İslam Tarihi Kaynakları K2 BÖLÜM 6-7
    12 Türk-İslam Tarihi Kaynakları K2 BÖLÜM 8-9
    13 Selçuklu Tarihi Kaynakları K3 BÖLÜM 1
    14 Selçuklu Tarihi Kaynakları K3 BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Halkin L. E. (1989).Tarih Tenkidinin Unsurları, (çev. Bahaeddin Yediyıldız). TTK Yay. Ankara. K2. Demircan, A. (Edt.).(2019). İslam Tarihi Kaynakları, Mana Yay. İstanbul. K3. Kuşçu A. D (edt.). (2017). Selçuklu Tarihçiliği`ne Başlarken, Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yay, Konya. K4. Alpargu, M. (edt.). (2019). Genel Türk Tarihi Kaynakları (Ordu Çalıştayı Bildirileri). Ordu: Kültür Yay. K5. Çetin, A. (edt.) (2008). Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynaklarıı, İstanbul:Kriter Yay.
    Yardımcı Kitap YK1.Delilbaşı, M. (1999). Türk Tarihinin Bizans Kaynakları, Yapı Kredi Yay. Sayı 17, s. 339-351. YK2.Horovitz, J. (2002). İslâmî Tarihçiliğin Doğuşu, Ankara. YK3. Şulul, K. (2003). Tarih Usulü, İstanbul. YK4. Togan, Z. V. (1981) Tarihte Usûl, İstanbul. YK5. Günaltay, Ş. (1991). İslam Tarihinin Kaynakları, İstanbul. YK6. Hizmetli, S. (1991). İslâm Tarihçiliği Üzerine, Ankara. YK7. Şeşen, R. (1998). Müslümanlarda Tarih Coğrafya Yazıcılığı, İstanbul. YK8. Kâşif S. İ. (1997). İslâm Tarihinin Kaynakları ve Araştırma Metodları, (çev. Mehmet Şeker, Rıza Savaş, Ramazan Şimşek), İzmir.
    Dersin Amacı Ortaçağ tarihi araştırmalarında takip edilecek metod ve usullerin tanıtılması, ortaçağ tarihinin temel kaynaklarının tanıtılması ve söz konusu kaynakları kullanma metotlarının gösterilmesi.
    Dersin İçeriği Ortaçağ İslam Tarihi ve Ortaçağ Türk-İslam Tarihinin araştırma metotlarının tespit edilmesi ve bu döneme ait tarih araştırmalarının coğrafi bölgelere göre incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. -
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 4
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster