Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime Durmaz
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Sayime Durmaz
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Arayancan A.A. (2018). Orta Çağ`da Din ve Devlet. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
K2-Salihpaşaoğlu Y. (2018). Din ve Devlet Arasında İktidar Mücadelesi: Avrupa Örneği. Ankara: Adalet Yayınevi.
K3- Çoban B. (2020). Geçmişten Günümüze Papalık, İstanbul: İnsan Yayınları.
K4- Işık H. (2006). Papalık Tarihi, İstanbul: Ozan Yayıncılık.
K5- Pirenne H. (1983). Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çev.Uygur Kocabaşoğlu), Alan Yay.
K6- Durmaz, S. (2011). Yüksek Ortaçağ?da Papa-İmparator Çatışması: Kılıç ile Âsâ?nın Savaşı . Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1 (1) , 93-120
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Alatlı A. (2010). Batı`ya Yön Veren Metinler I, Kapadokya MYO Yay.
YK2- Bartlett R. (1993). The Making of Europe: Conquest, Colonization and Cultural Change 950-1350, Penguin Books.
YK3- Benevolo L. (1995). Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.Nur Nirven), Afa Yay.
YK4- Çoban B. Z. (2009) Geçmişten Günümüze Papalık, İnsan Yayınları.
YK5- Duby G. (1995). Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, (Çev. M.Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi.
YK6- Gibbon E. (1984-1988). Roma İmparatorluğu?nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi, C.I-III,(Çev.A.Baltacıgil), İstanbul.
YK7- Le Goff J. (2008) Avrupa?nın Doğuşu (Çev. Timuçin Bender), Literatür Yayınları.
YK8- Bloch M. (1995). Feodal Toplum, (Çev. M.Ali Kılıçbay), Gece Yay.
YK9- Gül M. (2009). Orta Çağ Avrupa Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yay.
|
Dersin Amacı
|
Roma İmparatorluğu?nun çöküşünden, Ortaçağ?ın sonuna kadar Avrupa?nın siyasi ve kültürel tarihini Devlet-Kilise eksininde ele akmak
|
Dersin İçeriği
|
German Devletlerinden Otuz Yıl Savaşlarına kadar Avrupa`da Devlet-Kilise ilişkisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
4
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|