Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi Kaynaklarına Giriş
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi Kaynaklarının Tespit edilmesi
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet dönemi kaynaklarının tasnifi
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet Tarihi yazımının nereden başlaması gerektiği
|
K1 BÖLÜM 2
|
5
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet Tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkileri.
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet Tarihi kaynaklarına ulaşım ve kullanımı
|
K1 BÖLÜM 3
|
7
|
Cumhuriyet Tarihi Kaynaklarından Arşivler
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Cumhuriyet Tarihi Kaynaklarından Arşivler
|
K1 BÖLÜM 4
|
9
|
Cumhurbaşkanlığı arşivi ve buradaki belgelerin Cumhuriyet Tarihi açısından önemi
|
K1 BÖLÜM 5
|
10
|
TBMM Arşivi ve Buradaki Belgelerin Cumhuriyet Tarihi açısından önemi
|
K1 BÖLÜM 5
|
11
|
Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi ve buradaki belgelerin Cumhuriyet Tarihi açısından önemi
|
K1 BÖLÜM 6
|
12
|
ATASE arşivi ve buradaki belgelerin Cumhuriyet tarihi açısından önemi
|
K1 BÖLÜM 6
|
13
|
Dışişleri Bakanlığı arşivi ve buradaki belgelerin Cumhuriyet tarihi açısından önemi
|
K1 BÖLÜM 7
|
14
|
Kızılay Arşivi ve buradaki Belgelerin Cumhuriyet Tarihi açısından önemi.
|
K1 BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İsmet ÜZEN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Recep Büyüktolu
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Yalçın, E.S. (2010).Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları. Berikan Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
Atatürk ve İnönü Ansiklopedisi, Başbakanlık, Cumhurbaşkanlığı, TBMM,ATS ve diğer arşivlerin katalog ve tanıtım kitapları.
|
Dersin Amacı
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet döneminin siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi kaynaklarını genel olarak öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Milli Mücadele ve Cumhuriyet döneminin siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi kaynakları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|